حرکت با سرعت صوت روی زمین ممکن می‌شود

۱۳۹۶/۰۶/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۰۵۵
حرکت با سرعت صوت روی زمین ممکن می‌شود

 اسپیس|

تیمی از محققان جوان در آلمان برنده دومین رقابت هایپرلوپ الون ماسک شدند.

ایلان ماسک مرد شماره یک شرکت‌های تسلا و اسپیس ایکس این روزها ایده‌های بزرگ و ماجراجویانه‌یی در سر دارد. او جدا از آنکه تصمیم دارد انسان را به ماه بفرستد، اینجا و روی زمین هم به سرعت‌های بالا فکر می‌کند.

او در قالب پروژه هایپرلوپ این ایده را مطرح کرده که افراد و کالاها را بتوان با سرعت نزدیک به هزار کیلومتر بر ساعت جابه‌جا کرد آن هم درون لوله‌های بزرگ و طولانی. بدین منظور در ژانویه گذشته نخستین رقابت هایپرلوپ برگزار و تیمی برنده آن شد که حالا و در دومین دوره هم جایی برای عرض اندام رقبا باقی نگذاشته و به مقام اول رسیده است. اعضای این تیم از آلمان که WARR Hyperloop نام دارد موفق شدند سامانه حرکتی خود را در هایپرلوپ به سرعت ۳۲۴کیلومتر بر ساعت برسانند. این سرعت گرچه با رویای ماسک هنوز فاصله زیادی دارد اما زمینه‌ساز تحقق ایده حرکت با سرعت صوت روی زمین خواهد بود.

این محققان از دانشگاه فنی مونیخ آلمان بوده و یکی از سه تیم نهایی محسوب می‌شوند که با رسیدن به معیارهای تعیین شده، به بخش نهایی یعنی حضور در رقابت عملی هایپرلوپ در تاسیسات شرکت اسپیس ایکس واقع در کالیفرنیا

راه یافتند. آنچه این محققان ارائه کردند کاملا متفاوت از نمونه اول بوده و قابلیت آن را دارد که در ۱۲ثانیه به سرعت ۳۵۰کیلومتر بر ساعت برسد.

 

ارسال نظر