اخبار

۱۳۹۶/۰۶/۰۷ - ۰۰:۱۰:۴۹
کد خبر: ۱۰۵۹۰۸

قابلیت بی‌صداکردن همیشگی سایت‌ها در «گوگل‌کروم»

سی نت| مرورگر گوگل کروم به زودی قابلیت بی‌صدا کردن همیشگی برخی وب‌سایت‌هایی که بدون اجازه کاربران اقدام به پخش موسیقی می‌کند را فرهم کرده است.

گوگل برای آن دسته از کاربرانی که از مرورگر گوگل کروم برای اینترنت استفاده می‌کنند و پخش خودکار موسیقی یا ویدئوهای نامربوط موجب آزارشان بوده است، به‌زودی امکان بی‌صدا کردن چنین وب‌سایت‌هایی را به کاربرانش خواهد داد.  فرانسیس بوفورت - یکی از اعضای تیم متخصصان گوگل - این خبر را در صفحه گوگل پلاس خود منتشر و اعلام کرده که متخصصان این شرکت هم‌اکنون در حال انجام آزمون و تست‌های مختلفی برروی این مرورگر اینترنتی هستند. البته در حال حاضر هم کاربران می‌توانند با راست کلیک کردن برروی صفحات گوگل کروم، وب‌سایت‌های مذکور را بی‌صدا کنند اما با بسته شدن صفحات این مرورگر، این قابلیت دوباره غیرفعال و لغو می‌شود. بنابراین قابلیت جدید بی‌صدا کردن همیشگی این وب‌سایت‌ها در مرورگر گوگل کروم می‌تواند خبر بسیار خوشحال‌کننده‌یی برای آن دسته از کاربرانی که از پخش خودکار موسیقی اذیت می‌شدند، بشمار بیاید. این ویژگی جدید برای کسانی که از گوگل کاناری استفاده می‌کنند، در دسترس قرار گرفته است و سایر کاربران در هفته‌های آینده تنها با چند کلیک ساده قادرند برای همیشه این وب سایت‌ها را بی‌صدا (mute) کنند.

بالا گرفتن بحران مالی در« HTC»

بلومبرگ| شرکت HTC بخش vive خود را احتمالا به علت بحران مالی، منحل خواهد کرد.

شرکت HTC که در سال ۱۹۹۷ پایه‌گذاری شد، با بیش از ۱۲ هزار کارمند به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند بشمار می‌رود و تاکنون گوشی‌های پرچمدار بسیاری را معرفی و وارد بازار کرده که به‌خوبی توانسته با غول‌های تکنولوژی در جهان به رقابت بپردازد. اما هم‌اکنون این شرکت اخیرا با مشکلات مالی رو‌به‌رو شده است و به همین خاطر از مشاورانی زبده برای تصمیم‌گیری هرچه بهتر و سریع‌تر جهت تعیین سرنوشت و آینده این شرکت تکنولوژی بهره‌گیری کرده است

یکی از اقدام‌های احتمالی این شرکت آن است که بخش vive خود (هدست‌های واقعیت مجازی) را منحل کرده یا واگذار کند. در اوایل هفته جاری بود که اچ‌تی‌سی، قیمت هدست‌های Vive خود را به ۲۰۰دلار کاهش داد تا بتواند دستگاه‌های واقعیت مجازی بیشتری را به دست مشتریانش برساند. احتمال دیگری که بسیار بعید به‌نظر می‌رسد، فروش و واگذاری کل این شرکت است. البته یافتن یک خریدار برای کل این شرکت کار آسانی نخواهد بود چراکه این کار نیازمند جدا شدن بخش Vive و بخش گوشی‌های هوشمند این شرکت است. این در حالی است که درآمدهای مالی شرکت اچ تی سی در ماه‌های اخیر، روندی کاهشی داشته است.

یکی از دیگر از شکست‌هایی که شرکت اچ تی سی با آن رو‌به‌رو شد، این بود که گوگل برای ساخت سری دوم از سری گوشی‌های پیکسل با این شرکت قرارداد منعقد نکرد. سال گذشته گوگل برای ساخت گوشی پیکسل ۱ با اچ تی سی قرارداد بست اما به دلیل مواجهه با بحران‌های مالی، ساخت گوشی پیکسل ۲ را به ال جی واگذار کرد. با این شرایط انتظار می‌رود شرکت اچ تی سی بخش Vive خود را به کلی واگذار کند تا شاید بتواند مشکلات مالی خود را جبران کند.

قابلیت‌های خاص «اندروید8»

تایمز| جدیدترین نسخه اندروید ۸ (اوریو) این اجازه را به کاربران می‌دهد تا بتوانند فعالیت پس‌زمینه اپلیکیشن‌های فعال را محدود کنند.

 هفته پیش که گوگل از جدیدترین نسخه اندروید ۸ با نام اندروید اوریو رونمایی کرد، قابلیت‌های جدیدی هم به این نسخه افزوده شده است.

اندروید ۸، روی میزان مصرف باتری گوشی توجه‌یی ویژه‌یی دارد و این امر موجب شده تا کاربران در این نسخه بتوانند فعالیت اپلیکیشن و برنامه‌های پس زمینه را محدود کنند و بدین‌ترتیب میزان مصرف باتری گوشی خود را کاهش دهند. با فعال‌سازی این قابلیت جدید

(Background Execution Limit)، سیستم‌عامل جدید اندروید برای فعالیت پس ‌زمینه‌ اپلیکیشن‌ها، محدودیت‌های جدیدی اعمال می‌کند. البته به‌طور پیش‌ فرض، این قابلیت برای آن دسته از اپلیکیشن‌ها و نرم افزارهایی که اندروید 8.0 از آنها پشتیبانی می‌کند، فعال است اما کاربران می‌توانند در صورت نیاز، آن را برای اپلیکیشن‌های قدیمی‌تر هم فعال‌سازی کنند.

برای فعال‌سازی این قابلیت، کاربران باید وارد تنظیمات دستگاه شده سپس در فهرست اپلیکیشن‌ها رفته و در صفحه اپلیکیشن مورد نظر، گزینه Battery usage را انتخاب کنند. سپس گزینه «فعالیت پس‌زمینه» یا (Background activity) را روشن کنید. لازم به ذکر است که این قابلیت، برخلاف نامش، فعالیت پس‌زمینه‌ اپلیکیشن را به‌طور کامل متوقف نمی‌کند؛ بلکه فقط دسترسی آن را به منابع دستگاه محدود می‌سازد. همان‌طور که گفته شد، این قابلیت به‌ صورت پیش‌ فرض برای تمام اپلیکیشن‌هایی که اندروید اوریو از آن پشتیبانی می‌کند، فعال است و نمی‌توان آن را خاموش کرد. این در حالی است که اگر این قابلیت برای اپلیکیشن‌های قدیمی فعال‌سازی شود، ممکن است برخی ویژگی‌های آن نظیر نوتیفیکیشن‌ها، غیرفعال شود. بنابراین کاربران تنها در شرایط نیاز، باید از آن استفاده کنند.

گوگل گوشی جدید عرضه کرد

اسین ایج| گوگل به دنبال عرضه گوشی تازه خود موسوم به پیکسل ۲ ایکس ال با نمایشگر فراگیر و بدون حاشیه و همین طور گوشی ساده پیکسل ۲ با سخت افزاری قدرتمند است.

عرضه این گوشی در ابتدای مهر ماه و در تاریخ ۵ اکتبر صورت می‌گیرد. در حالی که اچ تی سی مسوولیت تولید نمایشگرهای پیکسل ۲ را بر عهده دارد، ال جی نمایشگرهای گوشی پیکسل ۲ ایکس ال را خواهد ساخت.

XL 2 Pixel دارای نمایشگر ۵. ۹۹ اینچی QHD OLED است. اما گوشی پیکسل ۲ با نمایشگر 4.97 اینچی عرضه می‌شود. هر دو گوشی دارای جک هدفون ۳.۵ میلیمتری بوده و در هر دوی آنها از تازه‌ترین سیستم عامل اندروید یعنی Android 8. Oreo 0 استفاده می‌شود.

در حالی که هنوز اطلاعاتی در مورد مشخصات دوربین‌های این دو گوشی در دسترس نیست، گفته می‌شود گوشی XL 2 Pixel دارای دوربین دوگانه در پشت خود است. منابع مطلع می‌گویند در هر دو گوشی از تازه‌ترین و قدرتمندترین پردازنده تولیدی کوالکوم یعنی  Snapdragon 836 استفاده خواهد شد.

 

ارسال نظر