اخبار

۱۳۹۶/۰۶/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۷۵۷

محکم‌ترین قفل هوشمند دنیا ساخته شد

دیجیتال ترندز| مدیریت خودکار ورود و خروج افرادی که به‌طور مرتب به منازل مختلف رفت‌وآمد می‌کنند، کار دشواری است و ابداع یک قفل هوشمند به حل این مشکل کمک می‌کند.

این قفل هوشمند که اوتو نام دارد حاصل چهار سال تحقیق و بررسی تعدادی از مهندسان سابق شرکت‌های اپل و گوگل است و از طریق آن می‌توان ورود و خروج بچه‌ها، فروشندگان و تحویل‌دهندگان کالا و اقوام و دوستان را به خوبی مدیریت کرد. در این قفل از کلیدهای سنتی و پیچاندن ضامن و دیگر بخش‌های آسیب‌پذیر قفل‌های امروزی خبری نیست و مقاومت آن در برابر حمله، فشار ناگهانی و بچه‌های شیطان بسیار زیاد است. اجزای مختلف این قفل از فولاد ضدزنگ بسیار مستحکم ساخته شده و حتی در صورت وارد آمدن بیش از 100 هزار بار فشار شدید و غیرعادی و بیشتر از ۲۵۰ هزار بار باز و بسته شدن از کار نمی‌افتد. باز کردن این قفل تنها در صورت اطلاع از کد دسترسی تنظیم شده یا از طریق اتصال وای–فای یک گوشی مورد تایید به آن، ممکن است. ساکنان منزل می‌توانند به میهمانان یا دیگر مراجعان قابلیت تنها یک بار باز کردن این قفل را از طریق برنامه موبایلی مربوطه اعطا کنند. یکی دیگر از مزایای این قفل امکان باز و بسته کردن آن در هر زمان و از هر نقطه کره‌زمین است. سازندگان قفل اوتو می‌گویند این قفل از یک سیستم ارتباطی پیشرفته رمزگذاری شده بهره می‌گیرد که مرتبا به‌روز می‌شود تا از حمله هکرها در امان باشد. پیش‌خرید این قفل که عرضه آن از پاییز امسال آغاز می‌شود ۶۹۹ دلار هزینه دارد و نصب و راه‌اندازی آن باید توسط کارشناسان شرکت سازنده صورت بگیرد.

ظرفیت حافظه و  رم «آیفون 8» فاش شد

فون آرنا| براساس اخبار منتشر شده آیفون 8 و آیفون 7 اس با حافظه داخلی 64 گیگ معرفی خواهند شد این در حالی است که آیفون 7 و آیفون 7 پلاس با ظرفیت پایه 32 گیگ معرفی شده بودند.

 انتظار می‌رود که ظرفیت‌های 256 و 512 هم برای آیفون‌های جدید درنظر گرفته شود و این مورد دور از ذهن نیست. به گفته مینگ چی کو، آیفون 8 و آیفون 7 اس پلاس به حافظه رم 3 گیگابایتی مجهز خواهند بود اما این میزان رم برای مدل 7 اس به 2 گیگابایت می‌رسد. برای کاربران زیادی این سوال پیش می‌آید که رم  2 یا 3 در مقابل رم‌های گوشی‌های اندرویدی کم نیست؟ اما پاسخ بسیار واضح است زیرا سیستم ‌عامل iOS به میزان رم به مراتب کمتری نسبت به اندروید نیاز دارد. همچنین در ادامه این خبر آمده است که سرعت انتقال DRAM در 3 مدل آیفون‌های سال 2017 بهبود پیدا خواهد کرد. این افزایش کارایی، برای بهبود قابلیت‌های واقعیت افزوده سه موبایل صورت گرفته است. در حال حاضر قیمت آیفون 8 حدودا 999 دلار اعلام شده است.

ارسال پیام رمزگذاری‌شده کوانتومی در فضای شهری

 دیلی میل| محققان برای نخستین‌بار یک پیام رمزگذاری شده کوانتومی را از طریق هوا در فضای شهری ارسال کردند.

محققان دانشگاه اوتاوا توانسته‌اند یک پیام رمزگذاری شده کوانتومی را از طریق هوا و در شرایط هوایی عادی ارسال کنند. این نخستین‌باری است که محققان نشان داده‌اند هر بیت اطلاعات به ازای فوتون را می‌توان در محیطی این‌چنین ارسال کرد. پدیده مذکور به‌عنوان «رمزگذاری۴ بعدی» نامیده می‌شود.  به هرحال محققان یک فرآیند رمزگذاری ۴بعدی کوانتومی میان دو ساختمان شهری ایجاد کردند. فاصله این ساختمان‌ها از یکدیگر ۳ کیلومتر بود. به گفته آنان می‌توان به‌تدریج با کمک این روش و به کارگرفتن اشیای متحرک مانند هواپیما یا ماهواره‌های فضایی در زمین ارتباط برقرار کرد. در این آزمایش 2 فوتون، هر کدام حاوی ۲ بیت اطلاعات، رمزگذاری شدند. این روند بعد افزوده‌یی از فرایند رمزگذاری است که سیستم‌های پیشرفته‌تری در مقایسه با رمزگذاری ۲بعدی می‌سازد (در این روش می‌توان فقط یک بیت اطلاعات روی هر فوتون قرار داد). از آنجا که برای رمزگذاری یک حرف به بارگذاری ۸بیت اطلاعات نیاز است، اضافه کردن اطلاعات به ازای هر فوتون انتقال آن را سرعت می‌شود. در این تحقیق دانشمندان فرایند رمزگذاری ۴بعدی کوانتومی را برای نخستین‌بار در یک شبکه باز انجام دادند.

جاسوسی سایبری «سیا» از همکاران خود در امریکا

وی تری| براساس اسناد تازه افشا شده ویکی‌لیکس، سازمان جاسوسی سیا سازمان‌های همکار با خود در امریکا و در دیگر نقاط جهان را مجبور به نصب نرم‌افزارهای جاسوسی روی فایل‌های به روزرسان نرم‌افزاری می‌کرد.

این فایل‌های به‌روز رسان معمولا برای برطرف کردن مشکلات امنیتی یا فنی برنامه‌های مختلف توسط شرکت‌های سازنده عرضه می‌شوند. اما سیا با آلوده کردن فایل‌های یادشده تلاش می‌کند تا بی‌سروصدا به سیستم‌های رایانه‌یی مورد نظر خود دسترسی یابد.

براساس افشاگری‌های جدید ویکی لیکس سیا واکنش تند و خشمگیانه‌یی در برابر سازمان‌هایی نشان می‌دهد که با اهداف آن مخالفت کنند. در صورت عدم همکاری، سیا سوییچ مرگ نرم‌افزارهای ارائه شده خود به سازمان‌های همکار را فعال می‌کرد و باعث می‌شد آنها از کار بیفتند. در این صورت چاره‌یی جز نصب مجدد این نرم‌افزارها باقی نمی‌ماند. ولی نرم‌افزارهای مجددا نصب شده خود حاوی آسیب‌پذیری‌های عمدی فعال شده یا backdoor بودند و لذا سیا با این کار عملا از متحدان خود نیز جاسوسی می‌کرد. به گفته ویکی‌لیکس، این طرح خطرناک ExpressLane نام دارد و با استفاده از آن می‌توان اطلاعات بیومتریک کاربران گوشی‌های هوشمند را هم به سرقت برد. ویکی‌لیکس مدعی است سیا از این طرح حتی برای جاسوسی از اف‌بی‌ای و وزارت امنیت داخلی امریکا هم استفاده کرده است. سازمان‌های اطلاعاتی امریکا در مورد اخبار منتشر شده در این زمینه سکوت کرده‌اند.

 

ارسال نظر