اخبار

۱۳۹۶/۰۵/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۴۳۲

نارضایتی کاربران از اینترنت مخابرات

فارس| مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در واکنش به انتقاد کاربران از کیفیت اینترنت این شرکت وعده داد کیفیت اینترنت شرکت مخابرات ایران تا پایان امسال متحول خواهد شد. رسول سراییان، درباره گلایه کاربران از کیفیت سرویس اینترنت مخابرات اظهار کرد: برای پاسخگویی به گلایه‌های کاربران باید علت نارضایتی‌ها مشخص شود که هر بخش از نارضایتی‌ها دارای علت مخصوص به خود است.

وی گفت: بخش بیشتری از نارضایتی‌ها مربوط به سرویس‌های قدیمی اینترنت نامحدود سرعت 128کیلوبیت بر ثانیه است که برنامه اصلاح این سرویس‌ها در دستور کار قرار دارد. مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه افزایش کیفیت سرویس اینترنت در دستور کار جدی شرکت مخابرات ایران است، گفت: برای این منظور به‌طور روزانه شاخص‌های کیفی سرویس را رصد می‌کنیم. سراییان گفت: با پایان اقدامات مربوط به اتصال به Ixp (مرکز تبادل ترافیک) تا پایان سال مشترکان از نظر کیفیت تجربه متفاوتی را در اینترنت مخابرات احساس خواهند کرد و کیفیت سرویس بسیار خوب خواهد شد.

موافقت ترامپ با راه‌اندازی مرکز فرماندهی سایبری مستقل

سی نت| کاخ سفید درصدد راه‌اندازی یک مرکز فرماندهی سایبری مستقل در درون ارتش این کشور است. همچنین ممکن است اختیارات آژانس امنیت ملی امریکا در این زمینه کاملا از آن گرفته شود.

طرحی که ترامپ به دنبال اجرای آن است باعث خواهد شد که رسیدگی به امور سایبری به این کشور بیشتر از منظر نظامیان صورت بگیرد و نهادهای غیرنظامی از دخالت در این زمینه منع شوند. فرماندهی سایبری ارتش امریکا در کنار نه فرماندهی دیگر ایفای وظیفه خواهد کرد و تلاش خواهد نمود ماموریت‌های مربوط به فضای مجازی را با استقلال و دقت بیشتری به انجام رساند. به گفته ترامپ، پنتاگون از مدت‌ها قبل به دنبال اجرای چنین طرحی بوده و امید می‌رود از این طریق اهمیت دفاع از فضای سایبری برای همگان مشخص شود. با توجه به افزایش حملات سایبری به زیرساخت‌های دولتی، تجاری و شخصی در ایالات متحده ترامپ از ابتدای روی کارآمدن طرح‌های مختلفی را در این زمینه به اجرا درآورده است. ترامپ در ماه می‌هم یک فرمان اجرایی را امضا کرده بود و خواستار تغییرات اساسی در زمینه امنیت سایبری شبکه‌های فدرال، زیرساخت‌های حیاتی و شبکه‌های آنلاین در این کشور شده بود. حملات هکری روس‌ها به انتخابات امریکا در سال 2016 هم موجب شده تا نگرانی‌ها در این زمینه بیش از پیش افزایش یابد.

هک شدن حساب‌های «پلی‌استیشن» در شبکه‌های اجتماعی

دیستراکتوید| حساب‌های کاربری کنسول بازی پلی‌استیشن سونی در شبکه‌های اجتماعی مناطق مختلف جهان هک شده و پایگاه داده وابسته به آن هم شاهد حمله هکری است. هک حساب‌های کاربری پلی‌استیشن در شبکه‌های گوناگون اجتماعی و به خصوص در توییتر توسط یک گروه هکری به نام Our mine صورت گرفته است. این گروه هکری شهرت بسیار زیادی دارد و پیش از این حملات موفقی را علیه اچ‌بی‌او، تک کرانچ و بازفید صورت داده است. البته پلی‌استیشن تا به حال بارها هدف حملات هکری موفقی بوده و در سال 2011 شبکه بازی آنلاین پلی‌استیشن و خدمات وابسته به آن موسوم به Qriocity هک شد. البته سونی این‌بار مدعی است که پایگاه‌های داده آن از حملات هکرها مصون مانده است. تا به حال خبری در مورد سرقت و از دست رفتن اطلاعات خصوصی کاربران به دنبال این حمله منتشر نشده، اما از کاربران خواسته شده کلمه‌های عبور خود را برای جلوگیری از افشای اطلاعات کارت‌های اعتباری خود تغییر دهند.

تولید کفش در ۶ دقیقه توسط روبات هوشمند

 دیجیتال ترندز| دو شرکت تجاری موفق به تولید روبات هوشمندی شده‌اند که با تکیه به توانمندی‌های مختلف خود فرآیند تولید کفش را از ابتدا تا به آخر به تنهایی و بدون دخالت انسان انجام می‌دهد. House of Design و Uneekbot که با همکاری هم این کفش را ساخته‌اند می‌گویند روبات یاد شده در عمل کوچک‌ترین کارخانه تولید کفش در جهان است. این روبات متشکل از دو بازوی روباتیک، تعدادی ابزار برای سفارشی کردن کفش‌های تولید شده بر مبنای خواست خریدار و یک تبلت است که برای کنترل بازوهای روباتیک به کار می‌رود. از این طریق می‌توان متغیرهای مختلف را برای تولید کفش درنظر گرفت یا فرآیند تولید کفش را متحول کرد. دو بازوی روباتیک این دستگاه به‌طور کامل با هم هماهنگ هستند و به‌طور خودکار رنگ نخ‌های دوخت و دوز یا الیاف مورد استفاده برای تولید کفش را انتخاب می‌کنند و در عرض 6 دقیقه کار تولید کفش را به پایان می‌رسانند. این روبات برای نخستین‌بار در شهر توکیو پایتخت ژاپن برای تولید کفش مورد استفاده قرار گرفته و پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک استفاده گسترده از آن برای تولید کفش آغاز شود.

 ایجاد بزرگ‌ترین «پایگاه داده» دنیا در نروژ

وی تری| یک شرکت نوپای امریکایی – نروژی به نام کولوس درصدد راه‌اندازی بزرگ‌ترین پایگاه داده جهان در شمال نروژ و در مجاورت قطب شمال است. این پایگاه داده که Ballangen نام خواهد گرفت، چهار طبقه ارتفاع دارد و مساحتی بالغ بر 600 هزار مترمربع خواهد داشت. بزرگ‌ترین پایگاه داده فعلی موجود در جهان در لانگ فنگ چین واقع است و 585 هزار مترمربع مساحت دارد. امریکایی‌ها هم درصدد هستند یک پایگاه داده جدید و بزرگ در ایالت نوادا تاسیس کنند. اما نمونه نروژی پس از تکمیل بزرگ‌تر از آن خواهد بود. کشور نروژ یکی از محبوب‌ترین کشورها برای راه‌اندازی پایگاه‌های داده جدید است. ارزان بودن برق، دسترسی گسترده به منابع انرژی تجدیدپذیر، سرمایه‌گذاری گسترده دولت‌های اروپایی و نروژی برای ارتقای دسترسی به پایگاه‌های داده و سرمای هوا و وجود منابع آبی فراوان ازجمله دلایل محبوبیت نروژ در این زمینه است. میزان مصرف برق این پایگاه داده 70 مگاوات خواهد بود و قرار است این رقم تا یک دهه آینده به هزار مگاوات افزایش یابد.

 

 

 

ارسال نظر