اخبار

۱۳۹۶/۰۵/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۹۸۳

سازگاری نرم‌افزار دوربین گوشی «پیکسل» با اندرویدی‌ها

ورج| یک برنامه‌نویس اوکراینی با اجرای ابتکار عملی جالب استفاده از نرم افزار پیچیده عکاسی گوشی پیکسل را روی دیگر گوشی‌های اندرویدی ممکن کرد.

این نرم افزار، تهیه عکس‌های جالب را با استفاده از گوشی پیکسل ممکن می‌کند و به همین علت محبوبیت زیادی دارد. برنامه‌نویس مذکور راهی پیدا کرده تا استفاده از نرم افزار عکاسی گوشی پیکسل را روی تمامی گوشی‌های اندرویدی که مجهز به پردازنده Snapdragon 820/821 یا 835 هستند، ممکن کند، بنابراین از این پس کاربران می‌توانند با استفاده از گوشی‌های دیگر اندرویدی عکس‌های HDR+ بگیرند. این برنامه‌نویس که خود را B-S-G نامیده، نسخه‌یی اصلاح شده از برنامه Google Camera را در دسترس علاقه‌مندان قرار داده است. این نرم افزار با موفقیت روی گوشی‌های LG G6، OnePlus 3، OnePlus 3T، OnePlus 5 و a Samsung Galaxy S8 آزمایش شده است.

دیگر برنامه‌نویسان محتوای کدهای یادشده را بررسی کرده‌اند تا از عدم وجود هرگونه ویروس و بدافزاردر آن مطمئن شوند و این مساله به تایید رسیده است، البته نصب این برنامه تمامی قابلیت‌های آن در گوشی پیکسل را روی دیگر گوشی‌ها در دسترس قرار نمی‌دهد، اما گرفتن عکس‌های بهتر و باکیفیت، همراه با امکانات ویرایش متنوع از جمله مزایای استفاده از نرم‌افزار یاد شده است.

پرداخت ۱۳۰هزار دلار برای کشف آسیب‌های سایبری

اینکوایرر| نیروهای هوایی ارتش امریکا با اجرای یک برنامه تشویقی موفق به شناسایی آسیب‌‌پذیری‌های خطرناکی در سیستم‌های رایانه‌یی خود شده و برای حل این مشکلات ۱۳۰ هزار دلار پرداخته است.

برخی از این آسیب‌پذیری‌ها بسیار خطرناک بوده و قادر به آلوده کردن رایانه‌ها در مدت بسیار کوتاهی بوده‌اند. برخی از این حفره‌های امنیتی می‌توانستند روی عملکرد سیستم‌های پروازی ارتش امریکا تاثیر منفی بگذارند. بقیه آنها نیز مربوط به سیستم‌های تسلیحاتی گران قیمت آن بوده‌اند. ابتکار عمل یادشده در قالب رقابتی موسوم به Hack the Air Force اجرا شده و از این طریق 207 آسیب‌پذیری معتبر شناسایی شده است. کاربرانی از سراسر دنیا قادر به شرکت در این رقابت بوده‌اند و علاوه بر ارتش امریکا، شناسایی آسیب‌پذیری‌های نیروی هوایی ارتش‌های انگلیس، کانادا، استرالیا و نیوزلند نیز در دستور کار بوده است. این سومین بار است که رقابت هکری مذکور برای شناسایی آسیب‌پذیری سیستم‌های رایانه‌یی نیروهای هوایی ارتش‌های مذکور اجرا می‌شود. این رقابت 24 روز به طول انجامید و 272 نفر از بیش از 30 کشور در آن شرکت کردند. ارزش نقدی جوایز تعیین شده از 100 تا 5000 دلار در نوسان بود.

آمازون پول خرید عینک‌های تایید نشده تماشای کسوف را پس داد

ورج| آمازون مجبور به بازپرداخت هزینه خرید عینک‌های مخصوص تماشای کسوف شد، زیرا نتوانست تایید کند که عینک‌های مذکور توسط یک شرکت معتبر و قابل اعتماد تولید شده است.

با نزدیک شدن به زمان وقوع یک کسوف در امریکا در هفته آینده و تاریخ 21 آگوست، بسیاری از مردم این کشور به خرید عینک‌های ویژه تماشای کسوف روی آورده‌اند. گزینه اول تعداد زیادی از افراد، خرید این عینک‌ها از آمازون بوده ولی حالا مشخص شده همه عینک‌های یاد شده ایمن و مورد تایید نیستند. بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد عینک‌های کسوف عرضه شده توسط برخی شرکت‌ها از طریق آمازون ایمنی لازم را ندارند و استفاده از آنها برای تماشای مستقیم کسوف ممکن است به چشم انسان آسیب برساند. از جمله عینک‌های کسوف که ایمنی آن به تایید نرسیده می‌توان به عینک MASCOTKING اشاره کرد که صفحه فروش آن از آمازون حذف شده است. برای افرادی که عینک‌های یادشده را خریداری کرده‌اند هشدار عدم استفاده ارسال شده و قرار است هزینه خرید آنها هم بازپس داده شود. آمازون از افشای این مساله که چه تعداد از مردم عینک‌های یادشده را خریداری کرده‌اند، خودداری کرده، اما می‌گوید در تلاش است تا همه این افراد را از مشکل یادشده مطلع کند.

توصیه‌های مبدع کلمات عبور برای کاربران

سی‌نت| بیل بر، فردی که مبدع نظام فعلی رمزگذاری و استفاده از کلمات عبور برای دسترسی به اطلاعات گوناگون در سایت‌هاست، از برخی استانداردهای سخت وضع شده در این زمینه ابراز تاسف کرد.

وی که مدیرقبلی موسسه ملی استانداردها و فناوری در امریکاست به پدر کلمات عبور مدرن شهرت دارد. او در سال 2003 به همه ادارات دولتی توصیه کرد که آنها باید از رشته‌یی تصادفی از حروف و نمادها در کلمات عبور استفاده کنند تا کسی نتواند آنها را حدس بزند. این توصیه پای نمادها و کاراکترهای بسیار پیچیده‌یی را به دنیای کلمات عبور باز کرد. اما استفاده از این روش به خاطر آوردن کلمات عبور را هم برای مردم بسیار دشوار کرده و البته باعث نشده که کار هکرها برای حدس زدن و کشف کلمات عبور سخت‌تر شود. بیل بر به‌تازگی در مصاحبه‌یی با شبکه سی‌بی‌اس گفته بهتر است مردم به جای استفاده از کلمات عبوری با انبوه کاراکترهای نامانوس از کلمات عبور طولانی و حاوی کلمات غیرقابل حدس زدن استفاده کنند و این روش برای مقابله با هکرها و متوقف کردن آنها کارآیی بیشتری دارد. وی که سال‌ها قبل کارمند مایکروسافت بوده، حالا با این توصیه نظرات قبلی خود را نقض کرده و باید منتظر ماند و دید کلمات عبور طولانی می‌توانند هکرها را متوقف کنند یا خیر.

 

ارسال نظر