اخبار

۱۳۹۶/۰۵/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۵۴۴

 اختلال سراسری سرویس کارت ملی هوشمند در دفاتر پیشخوان دولت

فارس| سرویس کارت ملی هوشمند در دفاتر پیشخوان سراسر کشور به علت محدودیت اعمال شده سازمان فناوری اطلاعات ایران دچار اختلال شدید شده است.  سرویس کارت ملی هوشمند در دفاتر پیشخوان سراسر کشور مختل شده است. یک مقام آگاه در کانون دفاتر پیشخوان خدمات دولت در گفت‌وگو با فارس، درباره علت این اختلال گفت: به علت مشکل داخلی در سازمان فناوری اطلاعات پهنای باند شبکه کارت ملی هوشمند توسط این سازمان محدود شده است. به گفته وی، این محدودیت باعث کندی شدید در شبکه و اختلال در خدمات‌رسانی سرویس ثبت‌نام کارت ملی هوشمند در دفاتر پیشخوان دولت است.

شارژر ضد گلوله ساخته شد

مشبل| به تازگی کابل شارژ موبایلی از جنس نوعی نایلون ضدگلوله ساخته است.

ابزارهای جانبی دستگاه‌های الکترونیک هر چقدر هم که مقاوم باشند اما بالاخره خراب می‌شوند یا از کار می‌افتند. در این میان شارژر ابزاری است که اهمیت زیادی برای کاربران دارد و زود فرسوده می‌شود. درهمین راستا نوعی کابل شارژ به نام

Nomad Ultra Rugged Cable  از جنس مواد ضدگلوله ساخته شده است. جنس کابل بسیار محکم و در حقیقت از نوعی نایلون بافته شده بالیستیک است. جالب اینکه نایلون زمان جنگ جهانی دوم برای محافظت از سربازان ساخته شد. پوشش این کابل از جنس پی وی سی است. با وجود این خصوصیات، کاربر پس از شارژ تلفن حتی می‌تواند با این کابل مبارزه کند. کابل مذکور دارای سر مخصوص شارژ آیفون، انواع موبایل‌های اندرویدی و البته دستگاه‌های دارای یو اس بی‌است. همراه آن یک پک باتری ۲۳۵۰ میلی آمپری وجود دارد که سرعت شارژ موبایل را ارتقا می‌دهد.

عرضه نسخه پیش نمایش ویندوز ۱۰ در پاییز

پی سی ورلد| مایکروسافت بعد از به روزرسانی عمده سیستم عامل ویندوز در ماه آوریل، قصد دارد در ماه اکتبر و ابتدای پاییز نسخه تازه‌یی از این سیستم عامل را در دسترس قرار دهد. یکی از مهم‌ترین امکانات ویندوز 10، نسخه Fall Creators Update  قابلیت دریافت فرامین از طریق حرکات چشم است. این کار با استفاده از موشواره وصفحه کلیدی صورت می‌گیرد که بر روی نمایشگر در دسترس است. کاربران با تکان دادن چشم می‌توانند اطلاعات خود را وارد ویندوز 10 کنند. این خدمات به خصوص برای افراد معلول حرکتی مناسب است که نمی‌توانند از دست برای استفاده از ویندوز 10 استفاده نمایند. قابلیت تبدیل متن به صدا نیز از این طریق در دسترس است. افراد معلول در نسخه تازه 10 می‌توانند با زل زدن به نمایشگر به مدل چند ثانیه، آیکون‌های مدنظر خود را هم فعال کنند. قابلیت کنترل چشمی یا Eye Control هنوز در مرحله آزمایشی است و تکمیل آن تا پاییز به طول می‌انجامد.

مایکروسافت برخی به‌روزرسانی‌ها را برای مرورگر اینترنتی Edge نیز در نظر گرفته است. بخشی از این تغییرات در بخش آدرس این مرورگر صورت می‌گیرد.

تلاش محقق امنیت سایبری برای طراحی «باج افزار» بانکی

زددی نت| یک محقق امنیت سایبری که نقش مهمی در زمینه مقابله با باج افزار واناکرای ایفا کرده، به جرم تلاش برای طراحی یک باج افزار بانکی دیگر در دادگاه حاضر شده است. مارکوس هاچینز 22 ساله در جریان برگزاری جلسه استماع این دادگاه در لاس وگاس گفته که هرگز در چنین کاری مشارکت نداشته است. وی هفته گذشته دستگیر و بازداشت شد. پس از برگزاری جلسه دادگاه قرار بود این فرد با تودیع وثیقه 30 هزار دلاری آزاد شود، اما عدم تامین این مبلغ در زمان اداری لازم باعث شد وی نتواند به موقع آزاد شود. این فرد فعلا حق استفاده از هیچ ابزار متصل به اینترنت را ندارد و به صورت الکترونیکی تحت کنترل است تا در این زمینه خطایی مرتکب نشود. مارکوس هاچینز اوایل سال جاری میلادی وقتی به شهرت رسید که روشی منحصر به فرد برای از کار انداختن باج افزار واناکرای پیدا کرد. این باج افزار رایانه‌هایی را در صدها کشور جهان آلوده کرد. وی با به ثبت رساندن دامنه‌یی که در کدهای باج افزار واناکرای یافته بود، توانست از گسترش دامنه فعالیت‌های آن جلوگیری کند. وزارت دادگستری امریکا معتقد است این فرد فعالیت‌های مشکوکی داشته که البته ارتباطی با حملات سایبری واناکرای ندارد، اما تحقیقات در مورد وی ادامه می‌یابد.

هوش مصنوعی به «آمازون» هم رسید

تک کرانچ| برنامه هوش مصنوعی آمازون موسوم به الکسا که تا به حال تنها برای جست‌وجوی موسیقی کاربرد داشت، پیشرفت چشمگیری داشته و از این پس موسیقی‌های متناسب با ۵۰۰ فعالیت را یافته و پخش می‌کند. از این پس کاربران می‌توانند از ابزار مجهز به این برنامه مانند بلندگوی هوشمند اکو برای صدور فرامین صوتی و یافتن موسیقی‌های مناسب برای تمرکز، چرت زدن، دویدن، تمرینات متنوع ورزشی، آشپزی و... استفاده کنند. خدمات یاد شده از طریق خدمات Prime Music آمازون و همین طور Amazon Music Unlimited نیز در دسترس است، اما بطور ویژه برای بلندگوهای اکو طراحی شده است.

پیش از این کاربران خدمات مختلف آمازون می‌توانستند برای یافتن موسیقی بر مبنای ژانر، حالت، تاریخ و حتی متن هر موسیقی از طریق صدور فرامین صوتی اقدام کنند. با ارائه این خدمات برنامه‌های موبایلی پخش موسیقی به حاشیه می‌روند، زیرا در مقایسه با این خدمات توانمندی‌های کمتری دارند.

صدور فرامین صوتی ترکیبی نیز از این طریق ممکن است. به عنوان مثال، کاربران می‌توانند درخواست پخش موسیقی پاپی را مطرح کنند که مناسب خواب یا میز شام باشد. در مدت کوتاهی که از ارائه خدمات مذکور می‌گذرد، بیشترین درخواست برای پخش موسیقی‌های کاهش‌دهنده نگرانی و استرس ارسال شده است. این درخواست‌ها ۲۷ درصد از کل درخواست‌های ارسالی را تشکیل می‌دهد.

 

ارسال نظر