افت و خیز کامودیتی‌ها در هفته گذشته

۱۳۹۶/۰۵/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۴۶۹

در هفته گذشته کالاهای اساسی در بازارهای جهانی روند متفاوتی را تجربه کردند. این هفته برای بازار انرژی چندان رضایت بخش نبود. با افزایش ذخایر و تولیدات اوپک، قیمت نفت کاهش یافت. قیمت گاز طبیعی نیز روند نزولی داشت، البته با افت روند ساخت و ساز نیروگاه‌های هسته‌یی روزنه‌یی از امید برای زغال سنگ به چشم می‌خورد. شرایط در بازار فلزات بسیار امیدوارکننده بود. افزایش ساخت و ساز در چین باعث افزایش قیمت مس و آهن شد و اعلام بالاتر نرفتن نرخ بهره قیمت طلا را نیز افزایش داد. بازار کشاورزی نیز روزهای سختی را پشت سر گذاشت و قیمت گندم و سویا سقوط کرد.

نفت: رشد غافل گیر‌کننده ذخایر نفت و تولیدات اوپک سبب کاهش قیمت نفت خام به 48.84 دلار به ازای هر بشکه شد. گاز طبیعی: قیمت گاز طبیعی به کمترین میزان در ۵ ماه گذشته یعنی 2.766 دلار به ازای هر واحد حرارتی بریتانیا رسید. زغال سنگ: روند نزولی ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای، روزنه‌یی از امید برای زغال سنگ را رقم زد.

مس: قیمت مس در داده‌های اقتصادی چین به بیشترین مقدار خود در ۲ سال گذشته دست یافت که نشان‌دهنده افزایش میزان فعالیت در ساخت و ساز است. فلزات گران بها: با اعلام فدرال از بالا نرفتن نرخ بهره، قیمت طلا به 1272.41 دلار به ازای هر اونس صعود کرد. دیگر فلزات: افزایش ساخت و ساز در چین موجب افزایش قیمت آهن شد.

 

ارسال نظر