اخبار

۱۳۹۶/۰۵/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۲۵۲

تبلت اختصاصی «فیس‌بوک» برای تماس‌های ویدیویی

انگجت| فیس‌بوک که مدتی است تولید سخت‌افزارهای اختصاصی خود را آغاز کرده، قصد دارد تبلت خاصی تولید کند که برای برقراری تماس‌های ویدیویی با کیفیت به کار می‌رود. این تبلت دارای نمایشگر لمسی است. ابعاد دقیق این نمایشگر اعلام نشده، ولی احتمالا بین ۱۳ و ۱۵ اینچ خواهد بود. سیستم عامل این تبلت نیز احتمالا اندروید خواهد بود. تبلت یاد شده با قیمتی اندک روانه بازار می‌شود که احتمالا بیش از چندصد دلار نخواهد بود. منابع مطلع می‌گویند این تبلت بهار آینده و همزمان با برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگان فیس‌بوک به بازار عرضه می‌شود. یکی از ویژگی‌های خاص این تبلت دوربینی است که با اسکن کردن چهره کاربر روی صورت او قفل می‌شود و بطور خودکار وی را در زمان برقراری مکالمه تعقیب می‌کند.

فیس‌بوک در ماه‌های اخیر علاوه بر تولید این تبلت به دنبال ساخت یک بلندگوی دارای هوش مصنوعی برای رقابت با بلندگوی اکوی شرکت آمازون هم بوده است. قیمت این محصول حدود ۱۰۰ دلار خواهد بود.

جاسوسی «هکر»‌ها با بلندگو

ورج| با هک شدن بلندگوی هوشمند اکوی شرکت آمازون هکرها این بلندگو را به میکروفونی برای ضبط اصوات محیطی و جاسوسی از کاربران مبدل کردند.

البته برای موفق بودن این حمله دسترسی فیزیکی به بلندگو ضروری است و لذا امکان این نوع سوءاستفاده از راه دور وجود ندارد. از سوی دیگر این روش هک تنها روی بلندگوی‌های قدیمی شرکت آمازون قابل اعمال است و بلندگوهای جدیدی که امسال توسط آمازون ساخته شده‌اند قابل هک و نفوذ نیستند. با وجود همه این چالش‌ها در صورت موفقیت‌آمیز بودن این حملات، هکرها می‌توانند اکو را به یک بلندگوی زنده مبدل کنند و صدای محیط اطراف را بطور زنده دریافت و ضبط کنند. همچنین از این طریق می‌توان اطلاعات خصوصی مربوط به نحوه استفاده کاربران از اکو را جمع‌آوری و برای هکرها ارسال کرد.  

هشدار درباره عرضه گوشی هوشمند دارای جاسوس‌افزار

اسین‌ایج| کارشناسان امنیتی هشدار می‌دهند که شرکت BLU گوشی‌های هوشمندی روانه بازار کرده که جاسوس‌افزاری بطور پیش‌فرض روی آن نصب شده است.

این دومین بار است که جاسوس‌افزاری روی گوشی‌های تولیدی این شرکت شناسایی می‌شود. شناسایی جاسوس‌افزار روی گوشی‌های مذکور باعث شده تا آمازون فروش تمامی گوشی‌های تولیدی این شرکت را به حالت تعلیق درآورده و ممنوع کند. در نوامبر گذشته مشخص شد گوشی‌های تولیدی BLU دارای یک برنامه موبایلی تولید شده توسط شرکت چینی Shanghai Adups Technology هستند و این برنامه داده‌های خصوصی کاربران را جمع‌آوری کرده و به یک سرور چینی منتقل می‌کند. BLU این موضوع را تایید کرده و قول داده بود مشکل مذکور را حل کند. این شرکت قول داده بود دیگر هیچ برنامه‌یی روی تولیداتش برای جمع‌آوری اطلاعات خصوصی مشتریان نصب نشود. اما حالا مشخص شده که این وعده عملی نشده است. BLU این‌بار در واکنش گفته که ادعاهای مذکور غیردقیق و غلط هستند و برخی روزنامه‌نگارانی که اطلاعات مذکور را منتشر کرده‌اند از آن عذرخواهی کرده‌اند. در عین حال کارشناسان امنیتی به مردم توصیه کرده‌اند تا زمان روشن شدن ابعاد این موضوع از خرید گوشی‌های تولیدی این شرکت خودداری کنند.

افزایش فروش «آی‌پد»  از سال ۲۰۱۴ برای نخستین بار

سی ان بی‌سی| میزان فروش تبلت آی‌پد شرکت اپل برای نخستین بار از سال ۲۰۱۴ در سه ماهه مالی سوم سال ۲۰۱۷ افزایش یافته است.

در حالی که همه متوجه میزان عرضه و فروش گوشی آیفون هستند، اپل با تغییر استراتژی در مورد عرضه‌ و همین طور طراحی مدل‌های جدید این محصول قصد دارد بازار راکد یاد شده را مجددا احیا کند. اپل در سه ماهه مالی سوم سال 2017 حدود 11.4 میلیون واحد‌ آی‌پد روانه بازار کرده که نسبت به رقم 9.95 میلیون واحد سه ماهه سوم مالی سال 2016 رشد چشمگیری از خود نشان می‌دهد.

این نخستین بار از سال 2014 به این‌سو است که اپل توانسته میزان فروش‌ آی‌پد را در سه ماهه یک سال در مقایسه با سال قبل افزایش دهد. از سه ماهه اول سال 2014 به این‌سو فروش ‌آی‌پد بطور مرتب کاهش یافته است. به عنوان مثال میزان فروش‌ آی‌پد در سه ماهه سوم سال 2014 13.28میلیون واحد بوده که نسبت به رقم 13.28میلیون واحدی سه ماهه سوم سال 2013 کاهش داشت. این روند نزولی در سال 2015 هم ادامه یافت و به عنوان مثال در سه ماهه سوم سال مذکور به 10.93میلیون واحد رسید. کارشناسان استقبال مجدد از‌ آی‌پد در چین و محبوبیت آی‌پدپرو را در این زمینه مهم ارزیابی کرده‌اند.

سنای امریکا دنبال تشدید امنیت اینترنت اشیا

انگجت| شماری از سناتورهای امریکایی درحال تنظیم لایحه‌یی هستند که بر اساس آن امنیت بیشتری برای اینترنت اشیا در نظر گرفته شود.

با افزایش استفاده از لوازم خانگی و خودروهای قابل اتصال به اینترنت، نگرانی در مورد تبعات امنیتی این پدیده و امکان سوءاستفاده هکرها از این لوازم برای سرقت اطلاعات شخصی افراد و حتی به خطر انداختن جان مردم افزایش یافته است. بر اساس لایحه مذکور وسایل و ابزار هوشمند باید از استانداردهای اساسی و اولیه برای استفاده در دنیای اینترنت اشیا برخوردار باشند. لایحه پیشنهادی سناتورهای امریکایی ارتقای امنیت سایبری اینترنت اشیا یا

Internet of Things Cybersecurity Improvement Act نام دارد و به خصوص با هدف افزایش امنیت نهادهای دولتی تنظیم شده است. بر همین اساس وسایل و ابزار یاد شده باید توانایی نصب سریع وصله‌های به روزرسان نرم افزاری و تغییر کلمات عبور پیش فرض را داشته باشند و هیچ گونه آسیب‌پذیری مشهور و اعلام شده‌یی در آنها وجود نداشته باشد. همچنین در لایحه مذکور پشتیبانی قانونی و حقوقی بیشتری در صورت وقوع حملات هکری در نظر گرفته شده است.

 

ارسال نظر