نجات زمین با روبات آشغال جمع‌کن

۱۳۹۶/۰۵/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۶۴۲
نجات زمین با روبات آشغال جمع‌کن

دیجیتال ترندز| امروزه کره زمین به انبوهی از زباله‌های پلاستیکی و قابل بازیافت آلوده شده که جمع‌آوری آنها و پاک‌سازی کره‌زمین از این حجم از آلودگی روز به روز دشوارتر می‌شود.

در بسیاری از نقاط جهان هم امکانات و تسهیلاتی برای تفکیک زباله‌های مختلف و جمع‌آوری آنها وجود ندارد و لذا روند آلودگی کره خاکی روز به روز در حال تشدید است.

شرکت AMP Robotics برای حل این مشکل روبات جدیدی را تولید کرده که با استفاده از فناوری هوش مصنوعی قادر به شناسایی انواع زباله‌ها از یکدیگر و جمع‌آوری آنهاست.

این روبات که Clarke نام دارد با موفقیت توسط شهرداری شهر دنور امریکا برای تفکیک و جداسازی زباله‌ها به کار گرفته شده است. روبات مذکور مجهز به دوربینی است که ظروف مستعمل شیر، آبمیوه، غذا و جعبه‌های متنوع مواد غذایی را از هم تمیز می‌دهد و همه آنها را با استفاده از بازوی روباتیک خود به صورت تفکیک شده در محل از قبل مشخص شده جمع‌آوری می‌کند. روبات یاد شده در عرض یک دقیقه می‌تواند تا ۶۰ جعبه بسته‌بندی کاغذی و پلاستیکی مختلف را از همدیگر تمیز دهد و آنها را برای بازیافت به محل تعیین شده ارسال کند. دقت این ابزار ۹۰درصد است و در مقایسه با انسان ۵۰درصد سریع‌تر عمل می‌کند. بررسی‌ها نشان می‌دهد استفاده از این روبات هزینه تفکیک مواد بازیافتی را تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد.

سیستم هوش مصنوعی این روبات به آن کمک می‌کند تا به عنوان مثال انواع ظروف پلاستیکی را با دقت کم نظیری از یکدیگر تشخیص دهد و حتی بطری‌های آب معدنی با ظاهر مشابه را برمبنای تفاوت‌های جزئی ظاهری از یکدیگر متمایز کند.

 

ارسال نظر