اخبار

۱۳۹۶/۰۵/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۴۹۱

تولید گوشی مخصوص بازی‌های ویدیویی

انگجت   شرکت Razer که به علت تولید محصولات سخت افزاری قدرتمند برای علاقه‌مندان به اجرای بازی‌های ویدیویی مشهور است، قصد دارد یک گوشی هوشمند ویژه این بازی‌ها هم طراحی و عرضه کند.  Razer پیش از این رایانه‌یی رومیزی، لپ‌تاپ‌ها، صفحه کلید، موشواره و حتی پاوربانک ویژه بازی‌های ویدیویی طراحی و روانه بازار کرده بود. Razer در ژانویه گذشته شرکتی به نام نکست بیت را خریداری کرد که گوشی قابل اتصال به سرویس‌های کلود به نام روبین تولید کرده بود. حالا هدف شرکت مذکور از این خرید با تولید گوشی ویژه اجرای بازی‌های ویدیویی مشخص شده است. Razer قصد دارد در ماه اکتبر برای نخستین بار سهام خود را هم روانه بازار بورس کند. ارزش این شرکت بین 3 تا 5 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. Razer مالک پلتفرم بازی‌آی‌اسپورت و سیستم پول مجازی zVault است.  Razer یک کنسول بازی اندرویدی به نام Ouya هم تولید و عرضه کرده بود. مشخصات فنی و قیمت گوشی اختصاصی بازی این شرکت هنوز اعلام نشده است.

روبات‌های شارژر ساخته می‌شوند

دیلی‌میل    یک شرکت فناوری، حق امتیاز اختراعی برای ساخت یک روبات شارژر را ثبت کرده است. این روبات مجهز به پریزهایی است که به کاربران کمک می‌کند در اماکن عمومی موبایل‌های خود را شارژ کنند. شرکت آمازون به تازگی امتیاز اختراعی جدید را ثبت کرده است که به افراد کمک می‌کند در اماکن عمومی تلفن همراه خود را شارژ کنند. طبق این طرح روباتی مجهز به پریزهای برق در اماکنی مانند فرودگاه‌ها و فروشگاه‌ها گشت می‌زند و افراد می‌توانند موبایل‌های خود را به آن متصل کنند. این روبات‌ها به وسیله یک تماس الکترونیکی (از طریق اینترنت وای‌فای) کاربر، برای نجات او حاضر می‌شوند. همچنین یک اپلیکیشن نیز می‌تواند این فرآیند را انجام دهد. به عبارت دیگر برنامه مخصوص هنگامیکه شارژ موبایل فرد به سطح خاصی می‌رسد، نوعی سیگنال اضطراری برای روبات ارسال می‌کند. طبق این طرح روبات‌های شارژر مجهز به کابل‌هایی هستند که مشتریان می‌توانند به دستگاه‌های خود متصل کنند. سپس آنها هنگام شارژ موبایل، کاربر را تا مسافت معینی طی می‌کنند. طرح این روبات به‌طور کامل در ۲۰۱۵ میلادی ثبت شده است.

روبات‌ها مسافران فرودگاه سئول را راهنمایی می‌کنند

انگجت    با همه گیرشدن استفاده از روبات‌ها برای انجام امور مختلف، پای این ابزار به فرودگاه‌ها هم باز شد. شرکت ال‌جی از استفاده از ده‌ها روبات در فرودگاه بین‌المللی اینچئون سئول خبر داد. وظیفه این روبات‌ها راهنمایی مسافران است. ال جی در ابتدای سال جاری میلادی استفاده آزمایشی از این روبات‌ها را برای بررسی قابلیت‌های آنها به مدت ۵ ماه آغاز کرده بود.  در جریان این آزمایش‌ها مهندسان ال جی موفق به شناسایی نقاط ضعف و قوت این روبات‌ها و ارتقای عملکرد آنها شدند. زیرا در مواردی روبات‌های یادشده در انجام وظایف محوله با اشکال مواجه شده بودند. روبات‌هایی که در فرودگاه سئول به کار گرفته می‌شوند به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند. یکی روبات‌های راهنما و دیگری روبات‌های نظافتچی. روبات‌های راهنما با مسافران تعامل می‌کنند و به علت نصب یک نرم افزار تشخیص صدا می‌توانند به زبان‌های کره‌ای، انگلیسی، چینی و ژاپنی صحبت کنند.  این روبات‌ها شما را از محل رستوران‌ها، گیت پروازی مربوطه و... مطلع می‌کنند. روبات‌های نظافتچی هم با بررسی شرایط فرودگاه می‌توانند به سرعت نقاط آلوده را شناسایی و تمییز کنند.

عرضه «آیفون ۹» با باتری متفاوت

بی‌جی آر    گزارش‌های جدید نشان می‌دهد اپل مشغول آماده‌سازی تولید آیفون۹ است. طبق این گزارش‌ها باتری آیفون۹ شکل متمایزی خواهد داشت تا فضای داخلی دستگاه را بهینه کند.

درحالیکه فقط چندماه تا تاریخ عرضه آیفون ۸ باقیمانده، گزارش‌هایی درباره شروع فرآیند ساخت آیفون۹ شروع شده است.

این گزارش‌ها احتمالا به مدلی از آیفون تعلق دارد که قرار است در ۲۰۱۸ میلادی ساخته شود. درهمین راستا گزارشی از روزنامه «کره اکونومیک دیلی» نشان می‌دهد اپل از شرکت ال جی درخواست تا به تنهایی باتری‌های آیفون۹ را تهیه کند.

این درحالی است که قبلا اپل قطعات مورد نیاز خود را از چند تولید‌کننده تامین می‌کرد. همچنین طبق این گزارش باتری آیفون۹ شکل L مانند خواهد داشت تا فضای داخلی دستگاه را بهینه کند. این ویژگی یکی از چالش‌های موجود هنگام عرضه آیفون‌های جدید است.

«الون ماسک» در پی ساخت طولانی‌ترین تونل دنیا

اینترنشنال بیزینس‌تایم    الون ماسک اعلام کرد مقامات طرحش برای ساخت تونلی بین نیویورک و واشنگتن را تایید کرده‌اند. این تونل با فناوری هایپرلوپ مسافران را طی ۲۹ دقیقه به مقصد می‌رساند وطولانی‌ترین تونل دنیا خواهد بود.

به گفته الون ماسک مقامات دولتی طور شفاهی طرح او برای ساخت تونلی برای حمل ونقل مسافران بین نیویورک و واشنگتن دی سی طی ۲۹ دقیقه را تایید کرده‌اند. ماسک در پیامی توییتری اعلام کرد این تونل با استفاده از فناوری هایپرلوپ ساخته می‌شود و در صورت تکمیل، طولانی‌ترین تونل دنیا خواهد بود.  این درحالی است که هم اکنون رکورد طولانی‌ترین تونل دنیا به «تونل گوتارد بیس» در خط آهنی واقع در سویس تعلق دارد. این خط آهن به طول ۳۵. ۵ مایل در سال ۲۰۱۶ میلادی افتتاح شد. البته ماسک جزئیات بیشتری از این طرح ارائه نکرده است.

 

ارسال نظر