اخبار

۱۳۹۶/۰۴/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۹۶۰

آغاز بازرسی گسترده در بازار برای کشف کالای قاچاق

فارس| رییس اتحادیه فناوران رایانه تهران با اشاره به آغاز بازرسی گسترده در بازار برای کشف کالای قاچاق، گفت: تفاوت این بازرسی با بازرسی‌های قبلی در این است که این‌بار فرصت دوباره برای ارائه مدارک به واحدهای صنفی متخلف داده نخواهد شد.

سید مهدی میرمهدی با اشاره به آغاز بازرسی و پایش بازار صنفی کشور، گفت: از روز شنبه 17 تیرماه بازرسی در تمامی اصناف آغاز شده که این بازرسی هنوز به صنف IT نرسیده است. رییس اتحادیه فناوران رایانه تهران افزود: بنابر گزارش ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مبنی بر تایید وجود کالای قاچاق در تمامی بازارها، تصمیم برای بازرسی در تمامی صنوف اتخاذ شده و این بازرسی با کمک نیروی انتظامی، تعزیرات، بازرسی اصناف، ستاد مبارزه با قاچاق کالا به صورت گسترده در حال انجام است. وی گفت: تفاوت این بازرسی با بازرسی‌های قبلی در این است که فرصت دوباره برای ارائه مدارک به واحدهای صنفی داده نخواهد شد، به این معنا که اگر کالای بدون مدرک که مصداق قاچاق است در واحد صنفی موجود باشد، به فروشنده فرصت دوباره‌یی برای پیدا کردن و ارائه مدارک داده نمی‌شود و در لحظه کالای قاچاق به سازمان امور تملیکی برای حراج منتقل می‌شود. میرمهدی ادامه داد: پیش از این در مراحل متعدد بازرسی‌ها فرصت ارائه مدارک به واحدهای صنفی داده شده و اگر قرار باشد در هر بار بازرسی برای تکمیل مدارک فرصت داده شود، در عمل بازرسی‌ها بی‌فایده می‌شوند. رییس اتحادیه فناوران رایانه تهران اظهار داشت: این مرحله از بازرسی به صورت گسترده در حال انجام است و بیشتر واحدهای صنفی هر پاساژ بازرسی می‌شوند.

مایکروسافت از ویندوز «فون 8.1» پشتیبانی نمی‌کند

سی‌نت| مایکروسافت اعلام کرده از ویندوزفون 8.1 دیگر پشتیبانی نخواهد کرد. این اقدام نشان‌دهنده عدم موفقیت تلاش مایکروسافت برای حضور در بازار موبایل است. مایکروسافت از این پس از «ویندوزفون 8.1» پشتیبانی نخواهد کرد. این یکی از مهم‌ترین آپدیت‌ها برای سیستم عامل موبایل پر مشکل این شرکت بود.

البته مایکروسافت همچنان از ویندوز ۱۰ موبایل (جانشین 8.1) پشتیبانی خواهد کرد. ویندوز فون ۸.۱چهارمین آپدیت سیستم عامل موبایل بود که کورتانا (دستیار شخصی دیجیتال) را با تلفن همراه متصل می‌کرد. دستگاه‌هایی مانند لومیا۹۳۰ مجهز به ویندوز جدید شدند و شرکت‌هایی مانند اچ تی سی، ایسر و آلکاتل نیز محصولاتی را با استفاده از این بستر ارائه کردند. این حرکت نشان‌دهنده تلاش ناموفق مایکروسافت برای حضور در بازار موبایل در عصر آیفون و تلفن‌های مجهز به اندروید است.

بلوکه شدن «وی‌پی‌ان‌»های چین تا فوریه ۲۰۱۸

وی تری| دولت چین به سه شرکت بزرگ مخابراتی و ارائه‌دهنده خدمات اینترنت در این کشور دستور داده تا دسترسی به کل شبکه‌های وی پی ان را تا فوریه سال ۲۰۱۸ مسدود کنند. دولت چین از شرکت‌های China Mobile، China Telecom و China Unicom خواسته تا از فوریه سال 2018 به هیچ فردی اجازه ندهند با استفاده از وی پی آنها بتواند فایروال بزرگ کشور چین را دور بزند.

این دستور از آن جهت صادر شده که میلیون‌ها نفر از شهروندان چینی از وی پی ان برای دسترسی به سایت‌های بلوکه شده استفاده می‌کنند و در صورت عملیاتی شدن این دستور جدید کاربرد وی پی ان برای دسترسی به سایت‌های یاد شده غیرممکن می‌شود. دولت چین پیش از این در جریان برگزاری نوزدهمین کنگره ملی حزب کمونیست بر اعمال حق حاکمیت این کشور بر اینترنت تاکید کرده و تصریح کرده بود باید از دسترسی به سایت‌های فیلترشده در این کشور از طریق وی پی ان جلوگیری شود.

مقامات چینی چندی قبل از فروشگاه‌های اینترنتی عرضه‌کننده برنامه‌های موبایلی یا app خواسته بودند تا اطلاعات مربوط به خود را در مراجع دولتی به ثبت برسانند.

ارائه بند ساعت هوشمند با قابلیت کنترل پهپاد

گیزمگ|  دانشمندان مرکز تحقیقاتی امپا (Empa) در سوییس بند ساعت هوشمندی ارائه داده‌اند که می‌توان از آن در کنترل کردن یک پهپاد استفاده کرد. گرچه در حال حاضر سیستم‌هایی وجود دارند که به کاربر امکان کنترل ابزارها را با استفاده از حرکت دست می‌دهند، آنها معمولا به حسگرهای دیداری مانند دوربین‌ها یا شتاب‌سنج‌ها و ژیروسکوپ‌ها وابسته‌اند.

بند ساعت ابداعی که ظاهر آن معمولی به نظر می‌رسد، حاوی فیبرهای چاپ سه‌بعدی است که پیزو مقاومتی (پیزورزسیستیو) هستند. این بدین معناست که مقاومت الکتریکی آنها در واکنش به فشار مکانیکی تغییر می‌کند و در این جا فشار مکانیکی هنگام اشاره کردن با انگشت یا مشت‌کردن، به مچ دست وارد می‌شود. این تغییرات در مقاومت که با ژست‌های مختلف هم متغیرند، به سیگنال‌های دستوری تبدیل می‌شوند و سیگنال‌ها در نهایت به صورت بی‌سیم به سامانه‌یی مخابره می‌شوند که بند ساعت باید آن را کنترل کند. در حالت پهپاد، حرکت‌ دادن موج وار دست به چپ یا راست موجب چرخیدن سامانه می‌شود و مشت کردن دست هم باعث فرود آمدن آن می‌شود. یکی از ویژگی‌های خاص این فناوری توان شناسایی ژست‌های ظریف و ریز است در حالی که در سیستم‌های کنونی شناسایی ژست، ژست‌ها باید بزرگ‌تر، تعریف‌شده‌تر و دارای طیف سرعت خاصی باشند.

 

ارسال نظر