کنترل مرزهای امریکا با پهپادها و حسگرها

۱۳۹۶/۰۴/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۹۵۶
کنترل مرزهای امریکا با پهپادها و حسگرها

 دیجیتال ترندز|

دانشگاه آریزونا در حال اجرای طرحی است که در صورت نهایی شدن، کنترل مرزهای پهناور امریکا را بر عهده پهپادها و حسگرهای هوشمند خواهد گذاشت.

استفاده از فناوری‌های هوشمند راه‌حلی هوشمندانه‌تر از دیوار کشیدن به دور امریکا خواهد بود که دونالد ترامپ رییس‌جمهوری حامی آن است.

محققان دانشگاه آریزونا در حال طراحی یک شبکه هوشمند خودکار مبتنی بر هوش مصنوعی پیشرفته هستند که می‌تواند به‌طور آنی اطلاعات مربوط به شرایط مرزهای ایالات متحده را با استفاده از پهپادها، حسگرهای هوشمند و دیگر فناوری‌ها رصد کند و از این طریق کل مرز ۳۰۶۰ کیلومتری ایالات متحده با مکزیک را رصد کند.

دانشگاه آریزونا برای اجرای این طرح طی مدت سه سال ۷۵۰هزار دلار بودجه از اداره تحقیقات علمی نیروی هوایی ارتش امریکا دریافت کرده و قرار است اجرای آن را از ماه مارس آغاز کند. تکمیل این طرح تا سال ۲۰۲۰ زمان خواهد برد. وزارت امنیت داخلی امریکا نیز در اجرای طرح یاد شده همکاری خواهد کرد و مدل‌سازی رایانه‌یی آن زیرنظر این وزارتخانه انجام خواهد شد. این مدل‌سازی مربوط به نحوه چینش و پرواز پهپادها در نقاط مرزی است تا کنترل و نظارت بر تمام این مناطق با دقت بالا و به‌طور آنی تضمین شود.

 

ارسال نظر