هوش مصنوعی آهنگ می‌سازد

۱۳۹۶/۰۴/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۶۵۹
هوش مصنوعی آهنگ می‌سازد

خبرگزاری فرانسه|

 محققان سویسی با کمک هوش مصنوعی الگوریتم رایانه‌یی ساخته‌اند که می‌تواند به تنهایی در ژانرهای مختلف آهنگسازی کند.

محققان سویسی الگوریتم رایانه‌یی ساخته‌اند که پس از گوش دادن به بیش از ۲ هزار آهنگ، می‌تواند موسیقی جدیدی را در ژانرهای مختلف بسازد. هرچند موسیقی ساخته شده کیفیت عالی ندارد اما با نسخه‌های آتی آن می‌توان آهنگ‌هایی با کیفیت رقابتی‌تر ساخت.

فلوریان کلمبو از دانشگاه تحقیقاتی EPFL در لوزان یکی از سازندگان این الگوریتم است. او در این باره می‌گوید: این الگوریتم که «آهنگساز مصنوعی عمیق» نام گرفته می‌تواند ملودی‌های کاملی را از ابتدا تا انتها بسازد. فرایند تولید آهنگ این الگوریتم شبیه فرایند مغز انسان هنگام زمزمه کردن و یادگرفتن هر ملودی است. این سیستم طوری آموزش داده شده تا ملودی‌ها را بررسی کند. درهمین راستا محققان با ۲۱۵۸ آهنگ به این سیستم آموزش داده است. سیستم بطور خودکار فراز و فرود هر نت و همینطور نت بعدی را پیش بینی می‌کند. هنگامی که این سیستم بتواند ۵۰ درصد فراز و فرود نت و ۸۰ درصد مدت زمان نت را در یک آهنگ تشخیص دهد، عملیات آموزش را تکمیل می‌کند و سپس فرایند ساخت آهنگ را آغاز می‌کنند. این آهنگساز مجموعه‌یی از نت‌ها را از ابتدا تا انتها می‌سازد.

 در حال حاضر این سیستم فقط آهنگ‌هایی با یک ابزار موسیقی می‌سازد اما سازندگان آن امیدوارند به تدریج آهنگسازی با یک ارکستر کامل را به آن بیاموزند.

 

ارسال نظر