«سونی» تولید صفحه‌های پخش موسیقی را از سر می‌گیرد

۱۳۹۶/۰۴/۱۱ - ۱۴:۳۰:۰۶
کد خبر: ۱۰۲۱۸۳

پی سی مگ|

شرکت سونی بعد از گذشت نزدیک به سی سال تصمیم گرفته دوباره صفحه‌های قدیمی پخش موسیقی تولید کند، زیرا این صفحه‌ها طرفداران پروپا قرصی

 دارند. صفحه‌های یاد شده در ژاپن تابدان حد محبوب هستند که سونی تولید مجدد آنها را دارای صرفه اقتصادی تشخیص داده و لذا قصد دارد مجددا این کار را آغاز کند.

سونی می‌گوید یکی از کارخانه‌های خود در نزدیکی توکیو را به تولید صفحه‌های vinyl اختصاص خواهد داد. تولید صفحه‌های یادشده از مارس سال 2018 آغاز می‌شود. نصب تجهیزات مورد نیاز برای این کار مدتی است آغاز شده و سونی حتی در حال تجهیز استودیویی در توکیو به همین منظور است.

صفحات مستر یا مادر پس از ضبط در استودیوی یاد شده برای تولید انبوه به کارخانه سونی در حومه توکیو ارسال می‌شوند. قرار است در ابتدا برخی قطعات موسیقی قدیمی ژاپنی روی صفحات یاد شده ضبط شوند، اما در ادامه قطعات موسیقی جدیدتر هم بر روی صفحات مذکور جذب خواهند شد.

سونی برای بهبود کیفیت تولید و ضبط این صفحات به دنبال استخدام مهندسان متخصص بازنشسته هم هست. در حال حاضر تنها یک شرکت تولید صفحات قدیمی در ژاپن فعال است که پاسخگوی نیازها در این کشور نیست. سال گذشته نزدیک به 800 هزار صفحه vinyl در ژاپن به فروش رفت که نسبت به سال 2010 هشت برابر شده است.

صفحات vinyl در انگلیس و امریکا هم محبوب شده‌اند و درآمد حاصل از فروش این صفحات در امریکا در سال 2015 با افزایش 32 درصدی به 416 میلیون دلار رسید.

 

 

ارسال نظر