در شهر

۱۴۰۰/۰۶/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۲۳۴۶

دستور زاکانی برای تجمیع درآمدها در خزانه شهرداری تهران

بر اساس تازه‌ترین ابلاغیه شهردار تهران، سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری ملکف‌اند کلیه درآمدها را صرفا به حساب درآمدی خزانه این نهاد واریز کنند. به گزارش ایسنا، بر اساس دستورالعمل معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران و همچنین ابلاغ آن از سوی شهردار تهران، به منظور شفاف شدن حساب‌های شهرداری و نظم بخشی به تراکنش‌های مالی شهرداری تهران تمامی واحدها، مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه و موسسات شهرداری تهران ملکف هستند تا کلیه منابع درآمدی و سایر وجوهی که به موجب بودجه مصوب وصول شده است را صرفا به حساب‌های درآمدی خزانه شهرداری که به پیشنهاد شهرداری و تایید شورای شهر تهران افتتاح شده یا می‌شود، واریز کنند.  این دستورالعمل بر اساس مفاد ۳۵ برنامه سوم توسعه شهر تهران، لزوم به کارگیری دستورالعمل خزانه‌داری در شهرداری تهران که از سوی وزارت کشور در سال ۱۳۹۶ ابلاغ شده بود و همچنین در راستای اجرای تبصره یکم بودجه مصوب شورای شهر تهران است.  بر اساس این گزارش، ابلاغ این دستورالعمل در شرایطی است که پیشتر برخی از اعضای شورای پنجم شهر تهران نسبت به واریز نشدن درآمدها به خزانه شهرداری انتقاد داشتند و بارها نسبت به همکاری نکردن سازمان‌ها و شرکت‌های در اجرای این مصوبات تذکر دادند. او همچنین در دیدار با سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی کشور اظهار کرد: شهرداری تهران ۸۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد که ۱۲.۵ هزار میلیارد باید بابت آن سود بانکی پرداخت کنیم اما این به معنای بن بست نیست و شهر ظرفیت‌های زیادی دارد و راه‌های متنوعی وجود دارد که بن بستی برای ما نمی‌گذارد. پیش از این از سوی مدیریت شهری پنجم و همچنین مدیریت شهری ششم تهران، میزان بدهی‌های شهرداری 66 هزار میلیارد تومان اعلام شده بود.

منطقه 19 پایتخت بیمارستان ندارد

عضو شورای شهر تهران از مکاتبه با شهردار تهران جهت واگذاری زمین به وزارت بهداشت در جنوب تهران جهت ساخت بیمارستان خبر داد. ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با فارس، درباره سرانجام ساخت بیمارستان در جنوب تهران اظهار کرد: ‌با مصوبه شورای پنجم قرار بوده که زمینی توسط شهرداری جهت ساخت بیمارستان اختصاص داده شود. وی افزود: مناطقی مانند منطقه 19 حتی یک بیمارستان ندارد و این در حالی است که منطقه 6، حدود 30 بیمارستان در آن احداث شده و دسترسی ساکنان جنوب تهران به بیمارستان محدود است.این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: ‌با توجه به ابلاغ علیرضا زاکانی منوط به متوقف شدن واگذاری‌ها سرانجام ساخت این بیمارستان هم در هاله‌ای از ابهام فرو رفته در حالی که منظور شهردار جدید پروژه‌های اینچنینی نبوده است.امانی گفت: قرار است با علیرضا زاکانی مکاتباتی کنیم تا ان‌شاءالله هر چه زودتر واگذاری این زمین به وزارت بهداشت جهت ساخت بیمارستان انجام گیرد.وی گفت: منطقه 19 یکی از مناطق محروم و کم برخوردار است که ما تلاش می‌کنیم در مدیریت شهری جدید مشکلات مناطق جنوبی مانند مناطق 19 برطرف شود.

اعضای هیات رییسه شورای شهرستان تهران انتخاب شدند

ایمان قربانی، مشاور فرماندار و مدیر روابط عمومی فرمانداری تهران از انتخاب اعضای هیات رییسه شورای اسلامی شهرستان تهران خبر داد. به گزارش تسنیم، ایمان قربانی مدیر روابط عمومی فرمانداری تهران اظهار کرد: در جلسه امروز که به ریاست عیسی فرهادی معاون استاندار و فرماندار تهران و با حضور اعضای شورای شهرستان تهران تشکیل شد، اعضای هیات رییسه شورای اسلامی شهرستان تهران انتخاب شدند. وی درباره ترکیب هیات رییسه شورای اسلامی شهرستان تهران تصریح کرد: احمد صادقی عضو شورای شهر تهران به عنوان رییس شورای اسلامی شهرستان تهران، سیدابوالفضل میررفیع نایب‌رییس و عبدالرضا آشوب منشی و حمیدرضا کروبی به عنوان سخنگوی شورای اسلامی شهرستان تهران انتخاب شدند. مشاور فرماندار و مدیر روابط عمومی فرمانداری تهران ادامه داد: علیرضا نادعلی شهرستانکی به همراه مهدی اقراریان نیز به عنوان اعضای این شورا انتخاب شدند. وی خاطرنشان کرد: احمد صادقی نیز به عنوان نماینده شورای اسلامی شهرستان تهران در شورای اسلامی استان تهران انتخاب شد.

آمادگی تأمین ناوگان سرویس مدارس

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور از آمادگی تاکسیرانی‌های شهری و شهرداری‌ها برای تامین ناوگان لازم سرویس مدارس خبر داد و گفت: منتظر درخواست آموزش و پرورش و اعلام برنامه اجرایی و همچنین تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم. مرتضی ضامنی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح روند ایجاد آمادگی برای تأمین ناوگان مورد نیاز سرویس مدارس در سال تحصیلی جدید گفت: فراخوان و ثبت نام شرکت‌های حمل و نقل درون شهری دانش‌آموزی بر بستر سامانه سپند (سامانه پایش ناوگان دانش‌آموزی) از ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ آغاز شد و به پایان رسیده است. به این ترتیب بر اساس وظیفه‌ای که ما در بخش شهری برعهده داریم در حال حاضر شناسایی شرکت‌ها انجام شده است. وی افزود: در ادامه فرآیند تامین ناوگان سرویس مدارس، مرحله تعیین صلاحیت رانندگان در حال انجام است و آمادگی ارایه خدمات بر اساس وظیفه‌ای که داریم فراهم شده است؛ اما منتظر برنامه‌هایی هستیم که از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا و آموزش و پرورش اعلام می‌شود. بی‌تردید لازم است برنامه‌های اجرایی از سوی آموزش و پرورش اعلام شود تا امکان ساماندهی فراهم شود که در این راستا مقدمات کار فراهم و ناوگان تأمین و آماده اجرا هستیم.

 

ارسال نظر