پیش‌بینی «آبان» بسیار خشک و کم‌بارش

۱۴۰۰/۰۸/۰۱ - ۰۳:۴۲:۵۸
کد خبر: ۱۸۳۲۵۲
پیش‌بینی «آبان» بسیار خشک و کم‌بارش

رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی ضمن اشاره به اینکه میانگین بارش‌ها در کل کشور طی مهرماه سال جاری نسبت به میانگین بلندمدت کمتر بود، از مواجهه با ‍‍پاییزی خشک و کم بارش به‌ویژه در آبان ماه خبر داد. احد وظیفه با اشاره به اینکه از ابتدای مهرماه تاکنون به‌جز در نوار شمالی و منتهی‌الیه جنوب شرق کشور تقریبا در سایر نقاط کشور بارندگی نداشتیم، اظهارکرد: از ابتدای مهر ماه تاکنون به‌طور متوسط ۲.۴ میلیمتر بارندگی در کشور رخ داد که این میزان در دوره بلندمدت ۵.۳ میلیمتر است بنابراین میانگین بارندگی‌ها در کل کشور کاهش قابل ملاحظه‌ای نسبت به بلندمدت داشته و تقریبا در غالب مناطق کشور از جنوب البرز تا مناطق مرکزی و شرق کشور به‌جز خراسان شمالی و نوار شمالی کشور بارندگی رخ نداده یا بسیار ناچیز بوده است.

اودرباره ‍‍وضعیت بارش‌ها در آبان و آذرماه گفت: الگوهای ‍‍پیش‌بینی حاکی از این است که آبان ماه بسیار خشک و کم بارشی ‍‍پیش رو داریم و این وضعیت حداقل تا آذرماه نیز تداوم خواهد یافت. بارندگی‌ها در آبان ماه به‌شدت کمتر از نرمال خواهد بود و وضعیت بارندگی در آذرماه نیز امیدوارکننده به‌نظر نمی‌رسد. 

هرچند امیدواریم که با عبور از آذر ماه و با آغاز فصل زمستان شرایط متحول شود و بارش‌ها به حد نرمال برسد. رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی ادامه داد: ‍‍براساس پیش‌بینی‌ها به‌نظر می‌رسد که امسال زمستان نرمالی را طی کنیم البته این زمستان نرمال، زمستان ‍‍پربارشی نخواهد بود و بیشتر به کم بارشی گرایش دارد.

 

ارسال نظر