خانه تمام ایرانی‌ها آنلاین است

۱۳۹۳/۰۹/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۹۴۲

تعادل معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه از زمان راه‌اندازی 3G در کشور افزایش حجم ترافیک داده شتاب بیشتری پیدا کرده، گفت: طبق بررسی‌ها نزدیک 100‌درصد خانه‌ها درکشور مجهز به ابزار ارتباطی هستند و ضریب نفوذ فعال موبایل نیز 70درصد است که از این نظر به کشور‌های درحال توسعه نزدیک هستیم.

نصرالله جهانگرد در مراسم اختتامیه مسابقه ایده‌پردازی و برنامه‌نویسی ابزارهای هوشمند که در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد، اظهارکرد: تنها بخشی از اقتصاد که می‌توان در آنجا تکنولوژی را وارد کرده و از طریق آن ارزش افزوده ایجاد کرد، بخش خدمات است.

وی با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی موقعیت بهتری برای افزایش اشتغال وجود ندارد، خاطرنشان کرد: در آینده بهبود تکنولوژی کشاورزی می‌تواند به افزایش ارزش‌افزوده در این حوزه منجر شود و در حوزه صنعت نیز وضعیت به همین شکل خواهد بود.

معاون وزیر ارتباطات تصریح کرد: بنابراین تکنولوژی و بخش خدماتی تنها جایی است که می‌توان در آینده در آن نوآوری داشت و اگر در یک نظام تکنولوژی در بخش‌های مختلف به‌کار گرفته نشود رشدی به‌وجود نخواهد آمد.

جهانگرد با اشاره به اینکه بحث تکنولوژیی یکی از بحث‌های مهم در تدوین برنامه ششم توسعه است، افزود: مواد خام ارتقای تکنولوژی در کشور مثل فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط با تکنولوژی، وجود دارد و تنها مساله مورد نیاز برای پیشرفت در این زمینه ایجاد یک نظام برنامه‌ریزی اجرایی و مقررات متناسب است. معاون وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: طراحی شبکه برای کشور باید در دو سطح پایینی که مربوط به ارتباط استان‌ها می‌شود و سطح بالاتر برای دولت الکترونیک ایجاد شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر