مس باز هم تحت‌فشار قرار گرفت

۱۳۹۳/۰۹/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۹۲۱

درحالی که به لطف جهش قیمت نفت‌خام و افت ارزش دلار در روز گذشته بسیاری از بازارهای کالایی ازجمله بازار مس با سیر صعودی ملموس قیمت‌ها روبه‌رو شدند، در معاملات صبح روز گذشته به‌تبع کاهش مجدد قیمت نفت همچنین تحت‌تاثیر برخی گزارش‌های ناامیدکننده از اقتصاد چین، بار دیگر جوی رو به افول بر این بازارها حاکم شده است.

در معاملات دیروز شاهد بودیم که قیمت نفت‌خام برنت با بیش از 5.0درصد کاهش به 72دلار در هر بشکه رسیده و قیمت نفت‌خام وست تگزاس نیز 75.0درصد افت کرده و در سطح 48.68دلار قرار گرفته است.

ازسوی دیگر مشخص شد که شاخص فعالیت‌های کارخانه‌یی چین در ماه نوامبر به 3.50واحد رسیده که این رقم کمتر از انتظارات موجود بوده است. ارقام بالاتر از 50واحد این شاخص کماکان نشان‌دهنده رشد تولیدات کارخانه‌یی در چین است، اما نرخ رشد این تولیدات بسیار کند شده است.

تحت‌تاثیر این روند، قیمت مس در معاملات دیروز بخش آسیایی بازار فلزات لندن با افتی کمتر از یک‌درصد به 6401دلار در هر تن تحت قراردادهای سه ماهه رسیده و احتمال سقوط قیمت به کمتر از 6400دلار نیز دور از ذهن نیست. شایان ذکر است که در دو روز گذشته در قراردادهای سه ماهه مس در بازار فلزات لندن، این محصول بیشترین میزان رشد خود از 21اکتبر را تجربه کرده و به سطح قیمت 6449دلار در هر تن رسیده بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر