احتمال بروز مازاد تقاضا در بازار آلومینیوم

۱۳۹۳/۰۹/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۹۲۰

درحالی که بازار آلومینیوم برای سال‌های متمادی با وضعیت مازاد عرضه روبه‌رو بوده، اداره اقتصاد انرژی و منابع استرالیا (وابسته به وزارت صنعت این کشور) در گزارشی از احتمال تغییر این وضعیت و بروز مازاد تقاضا در بازار این محصول خبر داد.

براساس این گزارش به تبع فرآیند کاهش تولید آلومینیوم از سوی تولیدکنندگان بزرگ این محصول که از سال 2013 کلید خورد، رشد عرضه این محصول بسیار محدود شده و همین امر نیز بازار را در آستانه رسیدن به وضعیت مازاد تقاضا قرار داده است. طبق محاسبات این نهاد، تولید جهانی آلومینیوم در سال جاری میلادی تنها رشدی 8/0درصدی را تجربه خواهد کرد و به 48.06میلیون تن می‌رسد. در این میان انتظار می‌رود که میزان تقاضا برای آلومینیوم در سال جاری رشدی 5.27درصدی را تجربه کند و بالغ‌بر 48.67میلیون تن شود و بدین‌ترتیب تقاضا برای آلومینیوم سرانجام پس از سال‌ها بر عرضه این محصول پیشی بگیرد.

گفتنی است که بازار آلومینیوم در 9سال گذشته یعنی از سال 2005 تاکنون با وضعیت مازاد عرضه روبه‌رو بوده است. ذکر این نکته ضروری است که از سال گذشته میلادی به علت بالا رفتن هزینه‌های انرژی و همچنین پایین بودن سطح قیمت آلومینیوم، بسیاری از تولیدکنندگان بزرگ این محصول به‌ویژه روسال و ریوتینتو اقدام به کاهش سطح تولید خود کرده‌اند که تاثیر این اقدام در سال جاری میلادی خودنمایی کرده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر