چینی‌ها ‌دنبال بازار سینمای امریکا و هند

۱۳۹۳/۰۹/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۹۰۸

روزنامه لس‌آنجلس تایمز روز سه‌شنبه صفحه اول خود را به گزارشی از تلاش وانگ جیانلین سرمایه‌گذار چینی برای ارتباط با فیلم‌های بدنه امریکا اختصاص داد.

در این گزارش آمده بود مالک بزرگ‌ترین شبکه سینمایی چین در تلاش است تا در کمپانی‌های تولید‌کننده فیلم‌های بزرگ امریکایی جای پایی محکم به‌دست آورد و به این منظور وانگ جیانلین میلیاردر چینی که مالک بزرگ‌ترین شبکه سینماهای چین است در جست‌وجوی خرید کمپانی لایونزگیت، تولید‌کننده فیلم پرفروش «بازی‌های گرسنگی» و «گرگ و میش» برآمده و علاوه بر این می‌خواهد در کمپانی بزرگ مترو گلدن مایر نیز که سازنده فیلم‌های جیمز باند است، سرمایه‌گذاری کند. این تلاش با دو رویکرد صورت می‌گیرد، یکی فراهم‌کردن جایگاهی در کمپانی‌های تولید‌کننده فیلم‌های پرفروش مردم پسند برای نمایش آنها در چین است و دیگری قدرتمندترکردن کمپانی گروه دالیان واندا که کمپانی پرقدرت آقای جیانلین در چین است و نقشی تاثیرگذار در صنعت سرگرمی چین دارد. دالیان واندا مالک سینماهای ای‌ام‌سی دومین گروه سینماهای زنجیره‌یی در امریکا است. واندا به‌عنوان یک غول چینی سال پیش سینماهای ‌ای‌‌ام‌سی (یک شبکه سینمایی و سالن‌های نمایش امریکایی) را به قیمت2.6میلیارد دلار خرید تا به‌گفته خودش با ارتباط عمیق با هالیوود و با همکاری یکدیگر به صنعت سینمای جهان قدرت بیشتری ببخشند.

این درحالی است که چین تنها به بازار امریکا نظر ندارد و بازار بزرگ سینمای هند را نیز مورد توجه قرار داده است. این کشور که امسال به‌عنوان کشور میهمان در جشنواره بین‌المللی فیلم هند که در گوآ برگزار شد حضور یافته بود، ابراز علاقه کرد که باتوجه به فرهنگ دیرینه دو کشور هند و چین و نیز بازار پرطرفدار بالیوود بتواند در بالیوود به تولید مشترک بپردازد.

کارگردان هنگ‌کنگی «وونگ کار وای» در این جشنواره اعلام کرد در آرزوی ساختن فیلمی با حضور بازیگران بالیوود چون شاهرخ‌خان و امیرخان است.

در نهایت یک قرارداد همکاری مشترک بین دو کشور چین و هند به امضا رسید تا سینمای دو کشور با همکاری هم به تولید فیلم بپردازند.

کمپانی دالیان واندا علاوه بر ارتباط با هالیوود بزرگ‌ترین اداره‌کننده سینماهای آسیا نیز هست و امسال20میلیون دلار به موزه آکادمی اسکار که در دست ساخت است، کمک مالی کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر