انتخابات تعادلی

۱۳۹۳/۰۹/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۸۹۵

درآمد اتاق تهران 2برابر رقم مصوب

بالاخره گزارش تفریغ بودجه سال 92 اتاق بازرگانی تهران در جلسه هیات نمایندگان این اتاق ارایه شد. براساس این گزارش درآمد اتاق بازرگانی تهران که قرار بود 28.1میلیارد تومان باشد در عمل با انحرافی 66درصدی بیش از 46.7میلیارد تومان شد. این درحالی است که در عمل اتاق تهران تنها 13.8میلیارد تومان هزینه داشته است. براساس گزارش رسمی تفریغ بودجه افزایش 186.2میلیارد ریالی درآمد اتاق تهران به خاطر افزایش سود سپرده بانکی و درآمد عملیاتی بوده است. درصد افزایش درآمد عملیاتی اتاق تهران با بیش از 78درصد رشد به 39.7میلیارد تومان رسیده است. همچنین درآمد خدمات مالی اتاق تهران که قرار بود تنها 500میلیون تومان باشد بیش از 6.8میلیارد تومان برآورد شده است. در بخش درآمد عملیاتی رشد 81درصدی 3درهزار سود و رشد 133درصدی درآمد یک‌درهزار فروش عامل این افزایش چشمگیر درآمدهای اتاق تهران بوده است. در سال 92 اتاق تهران 16.3میلیارد تومان بابت 3‌درهزار سود و 17.8میلیارد تومان بابت یک‌درهزار فروش به‌دست آورده است.

براساس گزارش تفریغ بودجه 4.3میلیارد تومان هزینه پرسنل، 6.3میلیارد تومان هزینه اداری و 3.1میلیارد تومان هزینه سرمایه‌یی شده است. این درحالی است که هزینه سرمایه‌یی 77درصد نسبت به بودجه مورد نظر کمتر بود. در واقع قرار بود 3.7میلیارد تومان بابت هزینه بازسازی ساختمان مطهری اتاق تهران هزینه شود که باوجود محقق شدن درآمد این بازسازی در سال 92 آغاز نشد. این درحالی است که چندی پیش اتاق بازرگانی تهران خرید یک ساختمان جدید را به تصویب هیات نمایندگان رساند.

در سال 92 حقوق و دستمزد پرسنل اتاق تهران 45درصد رشد داشته است، همچنین مزایا و کمک به پرسنل 46درصد نسبت به سال 91 افزایش پیدا کرده است.


کانون مدیران کارآفرین و توسعه‌گرا هم آمدند

دوشنبه شب در جلسه‌یی حضور یک گروه جدید در انتخابات اتاق بازرگانی قطعی شد. به گزارش «تعادل» کانون مدیران کارآفرین توسعه‌گرا قرار است در این دوره از انتخابات فهرستی از کاندیداها را ارایه کند. از چهره‌های شاخص این گروه جدید می‌توان به محمد صدر هاشمی‌نژاد مدیرعامل هلدینگ استراتوس و بنیانگذار بانک اقتصاد نوین می‌توان نام برد. همچنین چهره‌هایی همچون کاظم سماک از فعالان حوزه عمران و حسین سلطانی‌نیا معاون سابق سازمان توسعه تجارت در این گروه حضور دارند. نگاهی به بقیه اعضای این گروه جدید نشان می‌دهد که اکثر اعضای گروه را مهندسین تشکیل می‌دهد و مهندسین برق، فعالان حوزه تاسیسات و همچنین برخی چهره‌های مطرح حوزه کشاورزی در این گروه حضور دارند. قبل از این در چند جلسه خصوصی صحبت از حضور صدر هاشمی‌نژاد از چهره‌های قدیمی تحول در انتخابات اتاق بازرگانی این دوره مطرح شده بود و عده‌یی گفته بودند که وی قرار است گروهی مجزا اعلام کند اما برخی چهره‌های شاخص تحول مدعی هستند که صدر هاشمی‌نژاد در نهایت با خواستاران تحول ائتلاف خواهد کرد. البته برخی چهره‌های نزدیک به مجمع فعالان هم در جلسه این گروه جدید حضور داشته‌اند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر