اخبار

۱۳۹۳/۰۹/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۸۸۸

سرازیری سقوط قیمت پیش روی طلا

گروه بانک و بیمه| قیمت جهانی طلا که روز دوشنبه با افزایش چشمگیری روبه‌رو شده بود روز گذشته بار دیگر تحت‌تاثیر نگرانی‌های مربوط به افزایش ارزش دلار و نوسانات بازار نفت با کاهش نسبی مواجه شده است.

بعد از رشد چشمگیر و بی‌سابقه طلا در روز دوشنبه که به گفته آمار بالاترین رشد یک روزه در یک‌سال گذشته به‌حساب می‌رفت دلار از صبح سه‌شنبه فعالیت خود را با روند کاهشی آغاز کرد.

قیمت طلا روز دوشنبه با نوسان 80دلاری روبه‌رو شد و در ابتدا و پس از اعلام نتیجه همه‌پرسی ذخایر طلای سوییس به کمتر از 1142دلار رسید ولی درپی افزایش قیمت جهانی نفت و کاهش ارزش دلار با رشد چشمگیری روبه‌رو شد و به بیش از 1220دلار در هر اونس رسید. کاهش دور از انتظار شاخص تولیدات صنعتی امریکا و رشد چشمگیر تولیدات صنعتی منطقه یورو و چین تاثیر زیادی بر افزایش ارزش یورو داشته و این مساله موجب افزایش چشمگیر قیمت طلا شده است. قیمت هر اونس طلا روز سه‌شنبه با 1.13درصد کاهش به کمتر از 1195دلار (در لحظه تنظیم خبر) رسیده است.تحلیلگران اچ‌اس‌بی‌سی نیز اعلام کردند که قیمت طلا در کوتاه‌مدت تا حد زیادی به چشم‌انداز ارزش دلار بستگی خواهد داشت.

براساس این گزارش، کاهش هزینه‌های مصرفی در اقتصاد امریکا نیز بار دیگر موجب افزایش نگرانی‌های بین‌المللی نسبت به رشد اقتصادی جهان شده است. قیمت طلا ماه گذشته به پایین‌ترین سطح خود از سال2010 میلادی رسیده است. مقام‌های فدرال رزرو نیز هشدار دادند که کاهش قیمت انرژی در کوتاه‌مدت موجب کاهش هزینه‌های مصرفی در اقتصاد امریکا خواهد شد.


بانک‌های آینده، ملت و پاسارگاد بهترین معرفی شدند

در نظرسنجی پایگاه خبری اخبار بانک، 19‌هزارو896 نفر مشارکت داشتند و سوال شده بود که «بهترین بانک به‌لحاظ پاسخگویی و تکریم ارباب‌رجوع کدام بانک است؟» که درنهایت سه بانک خصوصی رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

براساس رای کاربران، بانک آینده با 15.1‌درصد کل آرا، بهترین بانک به‌لحاظ پاسخگویی و تکریم ارباب‌رجوع شناخته شد. پس از بانک آینده، بانک ملت با 13.2‌درصد رتبه دوم را به خود اختصاص داد و بانک پاسارگاد با 12.1‌درصد رای کاربران جایگاه سوم را از آن خود کرده است. نکته جالب اینکه سه بانک خصوصی در این نظرسنجی رتبه اول تا سوم را کسب کرده‌اند و این موضوع نشان از عملکرد خوب آنها در مواردی چون برخورد کارکنان با مشتریان، نوع پوشش، سرعت عمل در اجرای درخواست مشتریان و طراحی دکور و فضای شعب است. براساس این نظرسنجی، رتبه‌های چهارم تا دهم نیز به‌ترتیب به بانک‌های، بانک ملی با 7.9‌درصد آرا، اقتصاد نوین با 6.2‌درصد، بانک صادرات با 6‌درصد، بانک کشاورزی با 5.7‌درصد، بانک سامان و پارسیان مشترکا با 5.3‌درصد، بانک سپه با 3.8‌درصد و بانک تجارت با 2.3‌درصد اختصاص یافته است.

در رتبه بعدی نیزبه ترتیب کسب آرای کاربران بانک‌های، شهر با ۲.8‌درصد، بانک مسکن با ۲.5‌درصد، بانک رفاه کارگران با ۲.3‌درصد، پست‌بانک با ۲‌درصد، کارآفرین با ۱.7‌درصد، گردشگری با ۱.4‌درصد، سینا با 1.3‌درصد، دی با ۱.۱‌درصد و سرمایه با یک‌درصد قرار گرفته‌اند.


یک بانک خصوصی منحل می‌شود

عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی اعلام کرد که بانک مرکزی طی روزهای آینده یکی از بانک‌های خصوصی را منحل می‌کند.

عزت‌الله یوسفیان‌ملا نماینده آمل و عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در گفت‌وگو با فارس گفت: بانک مرکزی طی روزهای آینده یکی از بانک‌های خصوصی را منحل می‌کند، در همین زمینه بانک مرکزی با تمام توان جلو آمده و می‌خواهد یک بانک خصوصی را به دلیل تخلفات ببندد.

وی درباره علت تصمیم بانک مرکزی برای انحلال یکی از بانک‌های خصوصی اظهار داشت: علت این اقدام تخلفات بانک است، تخلفات بانک زیاد است که فعلا مورد به مورد اعلام نمی‌کنیم البته من فعلا اسم بانک را نیز نمی‌توانم بیان کنم.


پورزرندی مدیر پیشگام درحوزه مدیریت هزینه

مدیرعامل بانک شهر در چهارمین کنفرانس ملی مدیریت هزینه به‌عنوان مدیر پیشگام درحوزه مدیریت هزینه معرفی شد و مورد قدردانی

قرار گرفت.

به گزارش مرکز ارتباطات و روابط‌عمومی بانک شهر، رضا مهدیان، دبیراجرایی چهارمین کنفرانس ملی مدیریت هزینه در این مراسم که به همت موسسه پژوهش در مدیریت و برنامه‌ریزی انرژی دانشگاه تهران و گروه مهندسین مشاور رسا با حضور 400 نفر از مدیران و کارشناسان سازمان‌های دولتی و خصوصی و اساتید و دانشجویان برگزار شد

با اشاره به ویژگی‌های این کنفرانس گفت: چهارمین کنفرانس ملی مدیریت هزینه با اخذ مجوزهای تخصصی از معاونت توسعه مدیریت و سرمایه‌های انسانی رییس‌جمهور و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری همچنین با تایید علمی دانشگاه تهران (موسسه پژوهش در مدیریت و برنامه‌ریزی انرژی) برگزار شد.

در این مراسم باتوجه به اقدامات ارزنده مدیرعامل بانک شهر در بخش مدیریت هزینه در سازمان‌های صنایع دفاع، ایران‌خودرو، شهرداری تهران و اجرای سیستم‌های نوین مدیریتی مرتبط با کاهش هزینه و ارتقای بهره‌وری، لوح و تندیس ویژه کنفرانس به دکتر حسین محمدپورزرندی به‌عنوان مدیر پیشگام در حوزه مدیریت هزینه اعطا شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر