کوتاه از مجلس

۱۳۹۳/۰۹/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۸۷۲

متولی افزایش قیمت نان معلوم نیست

نماینده تالش و رضوان‌شهر در مجلس با انتقاد شدید از افزایش قیمت نان، گفت: متولی و مسوول افزایش قیمت نان مشخص نیست و دولت باید پاسخگوی علت این افزایش باشد. محمود شکری، خطاب به سخنگوی دولت افزود: نوبخت سخنگوی دولت اخیرا در مصاحبه‌یی اعلام کرد که دولت تصمیمی برای افزایش قیمت نان ندارد، ولی به نانوایان اجازه دادیم که قیمت نان را 30‌درصد افزایش دهند؛ مسوولان باید خیلی شفاف بگویند که چه کسی متولی و مسوول این افزایش است.


جروبحث دو نماینده برسر یک ماده

جر و بحث پورابراهیمی و کاتب بر سر تصویب ماده 19 الحاقی منجر به تصویب آن شد. در ماده 19 الحاقی به صندوق توسعه ملی اجازه داده شد تا 10‌درصد از منابع ورودی هر ساله را نزد بانک‌های تخصصی سپرده‌گذاری کند تا گردش واحدهای تولیدی و صادراتی خصوصی و تعاونی مورد استفاده قرار گیرد. به‌گزارش ایسکانیوز، در ادامه تصویب موادی از طرح الحاقی موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ماده 19 الحاقی مورد بحث و بررسی نمایندگان قرار گرفت. این ماده که مورد مخالفت و موافقت بسیاری از نمایندگان بود و چند تن از نمایندگان ازجمله حاجی نماینده شاهین‌شهر و پورابراهیمی تقاضای اصلاح آن را کرده بودند، بدون اصلاح مورد تصویب قرار گرفت.


اعتراض به ابتکار برای پارازیت‌ها

لاهوتی، نماینده لنگرود در نطق میان دستور مجلس با اشاره به مساله پارازیت‌ها به‌شدت از معصومه ابتکار، رییس سازمان محیط زیست انتقاد کرد. وی گفت: مساله پارازیت‌ها موضوع تخصصی و بسیار مهمی است که شورای‌عالی امنیت ملی باید به آن رسیدگی کند. البته حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی بسیار مهم است اما سلامتی مردم در اولویت قرار دارد.


سرمایه‌گذاری احتمالی یک خودروساز امریکایی در ایران

سیدمحمد بیاتیان، نایب‌رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، از احتمال سرمایه‌گذاری یک شرکت خودروسازی امریکایی در مناطق آزاد کشورمان خبرداد و به خانه ملت گفت: یک شرکت اروپایی نیز با یکی از خودرو‌سازان برای داخلی‌سازی 40‌درصدی خودرو به تفاهم رسیده‌اند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر