فعلا خبری از تعطیلی فرودگاه نیست

۱۳۹۳/۰۹/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۸۵۰

با گذشت زمان وعده داده‌شده از سوی وزیر راه، مدتی است کلیه پروازهای نیمه‌شب این فرودگاه متوقف شده تا فرودگاه مهرآباد نخستین فرودگاه ایران باشد که پروازهای شبانه نخواهد داشت.

به گزارش (ایسنا)، عباس آخوندی نزدیک به دو‌ ماه‌ پیش رسما اعلام کرد باتوجه به نزدیکی فرودگاه مهرآباد به مناطق مسکونی شهر تهران برای رفاه حال همسایگان فرودگاه در آینده‌یی نزدیک کلیه پروازهای نیمه‌شب مهرآباد متوقف می‌شود. در ماه‌های گذشته سازمان هواپیمایی کشوری با همکاری شرکت فرودگاه‌های کشور مقدمات لازم برای محدود‌شدن این پروازها را بررسی کرده و البته فرودگاه‌های جایگزین مهرآباد در مواقع لزوم را مورد ارزیابی‌های کارشناسی قرار داد.

هرچند به گفته معاون سازمان هواپیمایی کشوری فرودگاهی مانند پیام کرج هنوز برای دریافت پروازهای مهرآباد آمادگی زیرساختی لازم را ندارد، اما با فراهم‌شدن مقدمات ابتدایی از چند روز قبل پروازهای نیمه‌شب فرودگاه مهرآباد متوقف شد تا وعده وزیر در این رابطه محقق شود. هرچند بسیاری این اقدام را در راستای محدود‌شدن فعالیت‌های مهرآباد در مسیر خارج‌شدن از برنامه‌های پروازی و تعطیلی کامل در سال‌های آینده ارزیابی کردند، اما طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی این توقف پروازها ارتباطی با برنامه تعطیلی مهرآباد ندارد.

مدیر فرودگاه مهرآباد در این رابطه گفته است اجرای طرح تعطیلی شبانه برای به‌حداقل‌رساندن تبعات و مشکلات شبانه پروازهاست که در 161فرودگاه بین‌المللی در تمام دنیا اجرا می‌شود و در مهرآباد به‌عنوان نخستین فرودگاه کشور در حال اجراست.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر