حوالی تعاون

۱۳۹۳/۰۹/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۸۴۱

کاهش قیمت شیر با خرید تضمینی

دبیر صنفی کانون گاوداران کشور گفت: خرید تضمینی شیر جهت پیروی کارخانجات لبنی از مصوبه ستاد تنظیم بازار بر اجرایی شدن افزایش قیمت به 1440تومان است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ علی‌ آقابابایی دبیر صنفی کانون گاوداران کشور اظهارکرد: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته در دو تا سه ماه آینده کارخانه فرآورده‌های لبنی مجبور خواهند شد با قیمت بالاتر شیر را خریداری کنند. بسیاری از کارخانجات فرآورده‌های لبنی از وضعیت عرضه بالای شیر سوءاستفاده کرده و سبب شده تا به امروز این محصول را با قیمت‌های متفاوت از تولید‌کنندگان خریداری کنند.

دبیر صنفی کانون گاوداران کشور با اشاره به آغاز خرید تضمینی توسط سازمان خدمات تعاون روستایی و کشاورزی کشور تصریح کرد: درحال حاضر این خرید تضمین از شهر قزوین آغاز شده و در مراحل بعد سایر استان‌ها با فراهم کردن شرایط، شیر را از تولیدکننده خریداری خواهند کرد. همچنان کارخانجات، شیر با کیفیت را 1250تومان و گاهی کمتر از این مقدار از تولیدکنندگان خریداری می‌کنند ولی کارخانجات باید روند خود را تغییر دهند تا در ماه‌های بعد قیمت شیر خام تغییر نکند.


حذف دلالان با فعالیت تعاونی‌های کشاورزی

عضو هیات‌مدیره و رییس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون اصفهان گفت: فعال شدن تعاونی‌های کشاورزی موجب ایجاد ظرفیت بالایی در استان می‌شود تا دست واسطه‌ها و دلالان از چرخه تولید تا مصرف محصولات کشاورزی کوتاه شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق تعاون مرکز، احمد صالحی درجلسه اخیر کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون گفت: تعاونی اجتماع اختیاری از اشخاصی است که بر مبنای ارزش‌هایی ازجمله خودیاری، خودمسوولی، تساوی حقوق و منافع مشترک فعالیت دارند از این رو فعال شدن تعاونی‌های کشاورزی موجب ایجاد ظرفیت بالایی در استان می‌شود تا دست واسطه‌ها و دلالان از چرخه تولید تا مصرف محصولات کشاورزی کوتاه شود. اگر تعاونی‌ها در بخش کشاورزی فعال شوند می‌توانند اقتصاد کشاورزی را پویا کنند ولی متاسفانه درحال حاضر وضعیت تعاونی‌های این بخش مطلوب نیست. تعاونی‌های کشاورزی نقش مهمی در توسعه پایدار استان از مسیرهای اشتغال‌زایی، درآمدزایی و کاهش فقر ایفا می‌کنند و بستر توسعه کارآفرینی، نوآوری و زیرساخت‌های توسعه پایدار تلقی می‌شوند.

وی ادامه داد: درحال حاضر اکثر کشورهای جهان با موضوع تعاون مرتبط بوده و در پی گسترش و تقویت این بخش اقتصادی هستند و در کشور ایران و به تبع آن در استان نیز باید این موضوع مدنظر قرار گرفته چراکه تعاونی‌های کشاورزی به‌عنوان یکی از روش‌های مهم رسیدن به مرحله رشد اقتصادی و راه رسیدن به اشتغال کامل و توزیع عادلانه امکانات و وسایل کار و تولید به‌شمار می‌رود.

عضو هیات‌مدیره اتاق تعاون با اشاره به مسایل و مشکلات بخش تعاون استان به‌ویژه درحیطه مالیات گفت: مسوولان امورمالیاتی همواره سخت‌گیرانه‌ترین برخوردها را با مودیان مالیاتی داشته‌اند که این شیوه دور از انتظار و شؤونات مسوولان در شهری مانند اصفهان است. امیدواریم که در آتی با انعکاس درد دل فعالان به مسوولان و ممیزین امور مالیاتی به نتایج مطلوب رسیده و شیوه‌های سخت‌گیرانه و برخوردهای غیرقابل قبول را اصلاح کنند.


عزم جدی برای خروج تعاون از رکود و مظلومیت

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های اعتبار بر عزم جدی برای خروج تعاون از رکود و مظلومیت تاکید کرد.

سیدعنایت‌الله صانعی‌کاشانی تاکید کرد: بخش تعاون به‌علت مردمی بودن اعضای آن، در اقشار عمومی جامعه اعتبار و نفوذ فراوانی دارد و نقش توسعه تعاونی‌ها در تقویت اقشار پایین‌دست جامعه و حمایت از اقشار کم‌درآمد مشهود است. اگر منابع تعاون به‌خوبی مدیریت شود از اقشار مردم بیشتر حمایت می‌شود.

کاشانی تاکید کرد: تعاون در اجرای اقتصاد مقاومتی معنا پیدا می‌کند و وقتی تولید داخلی تقویت شود، وابستگی به کالاهای خارجی کمتر شده و ارزآوری نیز بهتر می‌شود و این زمینه اجرای اقتصاد مقاومتی است. این مدیرعامل اتحادیه درخصوص اجرای قانون مالیات بر ارزش در بخش تعاون گفت: بخش‌های غیرتعاونی به‌خاطر پراکندگی و گستردگی می‌توانند از پرداخت مالیات فرارکنند ولی تعاونی‌ها باوجود سود و درآمد اندک، خدمت ارایه کرده و مالیات پرداخت می‌کنند و به همین دلیل به آنها فشار وارد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تعاونی‌های اعتبار به‌علت ارتباط مستقیم با سیستم پولی کشور و متمرکز شدن بخشی از اقتصاد روی آنها، نمی‌توانند فعالیت مالی خود را مخفی کنند و باید پاسخگو باشند. مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های اعتبار در پایان بر عزم جدی برای خروج تعاون از رکود و مظلومیت و همکاری واقعی و اجرایی بین بخش دولتی تعاون و بخش خصوصی آن تاکید کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر