رینگ جهانی

۱۳۹۳/۰۹/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۸۳۸

رشد جزیی قیمت سنگ‌آهن

قیمت نقدی سنگ‌آهن هفته گذشته کمی بهبود داشت چراکه خریداران معتقد بودند قیمت‌ها به کف رسیده و کمی بیشتر از قبل معامله داشتند. شاخص قیمت سنگ‌آهن خلوص ٦٢ درصد موسسه پلاتس طبق آخرین آمار ٧١دلار و ٢٥سنت هر تن ثبت شده که یک دلار و ٥٠ سنت هر تن بهبود داشت. شاخص قیمت استیل ایندکس در ٦٩ دلار و ٨٠ سنت ثبات داشت. موجودی سنگ‌آهن بنادر اصلی چین به ١٠٦میلیون و ٨٩٠ هزار تن رسیده که یک‌میلیون و ٦٠٠ هزار تن نسبت به هفته قبل افت داشته است. در هر حال برخی از فعالان بازار تردید دارند تقاضای فعلی واقعی باشد و خرید‌های تجار باعث تغییر قیمت‌ها شده است.

بازار قراضه به روایت شاخص

آخرین شاخص قیمت‌های استیل ایندکس حاکی از آن است که شاخص قیمت قراضه وارداتی به ترکیه دوشنبه گذشته پایین آمده ولی چهارشنبه مجددا بالا رفت و نهایتا روز جمعه مشابه یک هفته قبل ثبت شد. میانگین قیمت روزانه ٣دلار افت داشته و ٣٠٣ دلار هر تن شنیده شد. قیمت فوق ٢٢دلار از چهار هفته قبل پایین‌تر است. در امریکا قراضه خرد شده در بازار داخلی در ٣٣٠دلار هر تن در ثبات بود و در یک ماه اخیر در این حدود ثبات داشته است. بازار منتظر نهایی شدن قیمت‌های دسامبر بود. در تایوان شاخص قیمت قراضه سنگین وارداتی ثابت بود و کسی عجله‌یی در خرید نداشت و قیمت ٨ دلار از یک ماه قبل ارزان‌تر است.


ثبات بازار بیلت

نوردکاران در ترکیه و سایر کشورها سعی دارند بیلت بیشتری از سی‌ای‌اس بخرند چون معتقدند در آینده نزدیک قیمت‌ها کمی بالا می‌رود. کارخانه‌ها در ٤٢٥دلار هر تن پیشنهاد می‌دهند درحالی که ارزان‌ترین پیشنهاد قیمت که ترکیه از تجار داشته ٤١٠دلار هر تن بوده است. اوکراین در ٤٠٥دلار هر تن نیز اخیرا معامله داشته ولی روزهای اخیر دیگر این قیمت در بازار نیست. برخی از خریداران ترک در ٤١٠ تا ٤٢٠دلار هر تن برای حمل ژانویه درخواست خرید داده‌اند ولی مورد قبول عرضه‌کننده‌ها واقع نشده است. محموله‌های حمل فوری که کمتر در بازار دیده می‌شود به ٤٢٥ تا ٤٣٠دلار هر تن دریای سیاه رسیده است.


سرازیری بازار میلگرد

قیمت میلگرد در بازار داخلی روسیه هفته گذشته ٣دلار و در مقایسه با یک ماه قبل ١٧دلار هر تن پایین آمده است. کارخانه‌ها قیمت پیشنهادی حمل نوامبر را به ٤٧٥ تا ٤٨٧ دلار هر تن با ١٨درصد مالیات بر ارزش‌افزوده رسانده‌اند ظاهرا قیمت تولیدات دسامبر نیز در این سطح است. دو ماه اخیر تقاضای میلگرد در روسیه راکد بوده از این رو کارخانه‌ها امیدوارند این ماه تقاضا بهتر شود چون مشتریان می‌دانند دسامبرآخرین ماهی است که قیمت‌ها می‌تواند نزولی باشد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر