بازار سرمایه

۱۳۹۳/۰۹/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۸۳۴

قیمت‌گذاری استقلال و پرسپولیس تا پایان آذر

رییس سازمان خصوصی‌سازی از قیمت‌گذاری سرخابی‌ها تا پایان آذر و واگذاری این شرکت‌ها از طریق مزایده خبر داد. به گزارش ایسنا، میراشرف عبداله‌پوری حسینی درمورد قیمت‌گذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس گفت: طبق هماهنگی‌های انجام شده سهام این دو باشگاه تا پایان آذر قیمت‌گذاری شده و آگهی می‌شود. وی درخصوص فرایند عرضه این دو باشگاه توضیح داد: بعد از قیمت‌گذاری سهام این دو شرکت توسط هیات واگذاری، آگهی عرضه منتشر شده و زمان مزایده در آگهی اعلام می‌شود، سپس مانند سایر مزایده‌های سازمان خصوصی‌سازی فرصتی داده می‌شود تا خریداران قیمت پیشنهادی را ارایه کرده و در مزایده شرکت کنند. رییس سازمان خصوصی‌سازی از اعلام زمان واگذاری سرخابی‌ها خودداری کرد و گفت: زمان عرضه سرخابی‌ها بعد از انتشار آگهی، مشخص شده و بعد از قیمت‌گذاری ان‌شاءالله آگهی واگذاری این دو باشگاه منتشر می‌شود. قرار است سازمان خصوصی‌سازی پس از تحویل گزارش‌های مالی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال، قیمت پایه این دو باشگاه را تا پایان آذر به هیات واگذاری اعلام کند تا هیات واگذاری درخصوص قیمت‌گذاری این دو باشگاه تصمیم‌گیری کند.


حقوقی‌ها تماشاچی تالار شیشه‌ای

یک کارشناس بازار سرمایه بااشاره به اینکه نقدینگی از بورس به سمت بازار ارز و دلار حرکت کرده است، گفت: متاسفانه مدیران بورس و حقوقی‌ها در شرایط کنونی تنها نظاره‌گر تالار شیشه‌یی هستند.

به گزارش تسنیم، حمیدرضا امیری گفت: خبر تمدید مذاکرات سیاسی، کاهش شدید قیمت جهانی نفت و افزایش نرخ ارز و دلار مجموعه دلایلی هستند که در روزهای گذشته موجب افت شدید بازار سرمایه و کاهش قیمت سهام شرکت‌های بورسی شده‌اند.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: البته این ریزش با توقف افزایش نرخ دلار قطع خواهد شد و جای نگرانی بیش از حد در این زمینه وجود ندارد، هر چند کاهش چند هزار واحدی شاخص بورس در چند روز گذشته موجب زیان بسیاری از سهامداران حقیقی و بی‌تجربه در بازار سهام شده است. وی درخصوص کاهش قیمت نفت و تاثیر آن بر روند معاملات بورس نیز اذعان داشت: کاهش شدید قیمت نفت بر بازار سرمایه بسیار اثر‌گذار است چراکه متاسفانه درآمد‌های دولت به‌شدت به نفت وابسته است و این موضوع درآمدهای دولت را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد؛ به‌علاوه اینکه این موضوع بر سودآوری برخی شرکت‌های بورسی نیز اثرگذار است. این کارشناس بازار سرمایه در ادامه به افزایش قیمت ارز و دلار در پی انتشار خبر تمدید مذاکرات هسته‌یی اشاره کرد و گفت: این موضوع باعث شده تا بخشی از نقدینگی بازار سرمایه به سمت بازار ارز حرکت کند که در آینده نزدیک شاهد بازگشت آن با تالار شیشه‌یی خواهیم بود. وی در پایان با انتقاد از نقش حقوقی‌ها در بازار سرمایه تصریح کرد: درحالی که انتظار می‌رود مدیران بازار سرمایه و حقوقی‌ها در این شرایط از بورس حمایت کنند و برای بهبود شرایط وارد عمل شوند، اما متاسفانه مدیران بورس و حقوقی‌ها در شرایط کنونی تنها نظاره‌گر تالار شیشه‌یی هستند.


دو شرکت دیگر فرابورسی شدند

شرکت‌های شیر پاستوریزه پگاه فارس و سرمایه‌گذاری توسعه عمران چهارمحال بختیاری در بازارهای دوم و پایه فرابورس ایران درج شدند. به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران، شرکت شیر پاستوریزه پگاه فارس با سرمایه 200 میلیارد ریال و نماد معاملاتی «غفارس» به‌عنوان چهل‌‌و‌ششمین شرکت در بازار دوم فرابورس و یک‌صد‌وششمین نماد معاملاتی درج شد. سال مالی این شرکت 29 اسفند بوده و شرکت صنایع شیر ایران با مالکیت 99درصدی، سهامدار عمده «غفارس» است.

همچنین سرمایه‌گذاری توسعه عمران چهارمحال بختیاری به‌عنوان یک‌صد‌و‌هفتاد‌و‌سومین نماد معاملاتی در بازار پایه فرابورس درج شد. این شرکت دارای سرمایه اسمی 66 میلیارد ریال است که با نماد معاملاتی «ثزاگرس» به جمع شرکت‌های بازار پایه فرابورس پیوسته است. گفتنی است شرکت‌های سرمایه‌گذاری ساختمان ایران و تامین مسکن نوید ایرانیان از سهامداران عمده «ثزاگرس» هستند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر