درگیری پلیس هنگ‌کنگ و معترضان ادامه دارد

۱۳۹۳/۰۹/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۸۳۰


نیویورک تایمز

پلیس هنگ‌کنگ جلو حمله معترضان را گرفت -معترضان پرودموکرات هنگ‌کنگ حمله‌یی شبانه به دفترهای مسوولان رسمی دولتی ترتیب دادند که با مقاومت و ضدحمله نیروهای پلیس روبه‌رو و متلاشی شد. افسران پلیس وارد بزرگ‌ترین کمپ خیابانی معترضان شدند و درگیری‌ها بالا گرفت.

ابولا حالا رهبر مردد را نیز مشغول خود کرده است - آلفا کنده، رییس‌جمهور گینه چندین هفته وقت حیاتی را صرف شک و جدی نگرفتن ویروس ابولا کرد و حالا که وضع بسیار وخیم‌تر شده، می‌گوید که تمام فکر و ذکرش ابولا شده و تمام منابع ضروری برای مبارزه با آن را در اختیار دکتر‌ها قرارمی‌دهد.

خوش‌بینی در مذاکرات آب و هوا - بعد از دو دهه تلاش و شکست برای به‌وجود آوردن یک پیمان بین‌المللی برای جلوگیری از تغییرات گسترده آب و هوایی، مذاکره‌کنندگان جهانی سازمان ملل در امریکای‌جنوبی جمع شده‌اند و خوش‌بینی خود را نسبت به رسیدن به یک توافق جمعی ابراز کردند.


وال استریت ژورنال

موج جدید حملات انتحاری در سوریه- نظامیان داعش موجی جدید از حملات انتحاری بمبی را در مرز شهرکوبانی اجرا کردند. مدافعان کرد می‌گویند بعضی از این حمله‌ها از داخل مرز ترکیه انجام شده‌ که مسوولان رسمی ترک به‌شدت این ادعا را رد کردند.

ضرب‌الاجل تامین سرمایه در انتظار کنگره - قانون‌گذاران روز دوشنبه بار دیگر به کنگره بازمی‌گردند، آن هم درحالی که تنها کمتر از دو هفته فرصت دارند تا راهی برای تامین سرمایه دولت میان نبرد داغ جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها بر سر مساله مهاجرت پیدا کنند.

عراقی‌هایی که به امریکا خدمت کردند به‌دنبال ویزا هستند - یک شهروند عراقی جان خود را به‌خطر انداخته بود تا به‌عنوان مترجم نیروهای ارتشی امریکا در عراق خدمت کند. او در مقابل در سال 2008 موفق به دریافت ویزایی برای اقامت در ایالات‌متحده شد اما بعد از به‌وجود آمدن نزاع‌های فرقه‌یی در عراق، بسیاری دیگر از افراد هنوز هم منتظر هستند و وضعیت نامشخصی دارند.


گاردین

آزبورن تحت انتقاد به‌خاطر 2میلیارد یورو- به‌تازگی مشخص شده که 2میلیارد یورو پولی که صدراعظم جورج آزبورن به سرویس سلامت همگانی (ان‌اچ‌اس) اختصاص داده است،750 میلیون یورو‌اش را از درون سازمان سلامت تامین می‌کند و این مساله باعث به‌وجود آمدن دردسرهای بسیاری برای آزبورن شده است.

شهردار به‌دنبال کنترل سیستم دادگاهی لندن - بوریس جانسون، شهردار لندن می‌خواهد خود کنترل کامل سیستم دادگاهی را برعهده داشته باشد. این امر به این معنی است که شهردار لندن مسوول سیستم قضایی پایتخت خواهد شد.


واشنگتن تایمز

ورود اوباما به غوغای تیراندازی پلیس فرگوسن - افسر پلیس ایالات میزوری که به جوان سیاه‌پوست شلیک کرده بود بعد از ارسال تهدید‌های مرگ به او و اداره پلیس فرگوسن تصمیم به استعفا گرفت. یکی از مسوولان رسمی کاخ سفید هم اعلام کرده که رییس‌جمهور اوباما با برگزاری سه مراسم مختلف با تمرکز روی تاکتیک‌های اداره پلیس، وارد این ماجرا خواهد شد.

اعلام جرم علیه اوباما او را تبدیل به یک فدایی خواهد کرد - رییس‌جمهور اوباما دستوری اجرایی صادرکرد و به مهاجران غیرقانونی عفو عمومی بخشید. جمهوری‌خواهان کنگره این حرکت را غیرقانونی و سوءاستفاده از قدرت اجرایی خواندند اما وقتی صحبت از اعلام جرم رسمی علیه اوباما شد آنها جایگاهی دیگر گرفتند و گفتند این کار تنها او را به‌عنوان یک فدایی که کار درست را انجام داده، نشان خواهد داد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر