مقابله در قرن بیست ویکم

۱۳۹۳/۰۹/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۸۲۶

دنیا تغییرات زیادی کرده و به نظر می‌رسد تلافی‌‌جویی می‌تواند از طریق آسیب به اقتصاد فرهنگی حتی خطرناک‌تر از اشکال نظامی باشد. به دنبال لو رفتن چند فیلم مهم ساخته کمپانی سونی پیکچرز، این کمپانی انگشت اتهام را متوجه کره شمالی کرده و احتمال می‌دهد هکرهای این کشور حمله بزرگ سایبری به این استودیو را برنامه‌ریزی کرده باشند. در نتیجه این حمله که هفته گذشته به استودیو سونی پیکچرز شد، حداقل پنج فیلم جدید این کمپانی به صورت آنلاین منتشر شدند. مجله ورایتی در گزارش خود نوشته که فیلم تازه اکران شده «غضب» با نقش‌آفرینی برد پیت و همچنین «آنی» به‌طور غیرقانونی برای دانلود روی اینترنت قرار گرفتند.

کمپانی اکسیپیو که مسوولیت ردیابی دانلودهای غیرقانونی را بر عهده دارد، گفته است فیلم «غضب» تا تاریخ 27 نوامبر توسط بیش از 888 هزار آی‌پی خاص دانلود شده و روی شبکه‌های به اشتراک‌‌گذاری فایل‌های دانلودی نیز قرار گرفته است.

وبسایت ری‌کود گزارش داده که این حمله سایبری درست هنگامی انجام شده که استودیوی سونی در حال آماده شدن برای اکران فیلم «مصاحبه» بوده است؛ فیلمی کمدی درباره نقشه سی‌آی‌ای برای به قتل رساندن کیم جونگ-اون رهبر کره شمالی. در این فیلم ست روگن و جیمز فرانکو نقش دو روزنامه‌نگار را بازی می‌کنند که توسط سی‌آی‌ای ماموریتی دریافت می‌کنند تا جونگ را از بین ببرند.

از زمانی که خبر ساخته شدن این فیلم مطرح شد و تریلر آن به صورت آنلاین پخش شد، مقامات کره شمالی خشم خود را نسبت به موضوع آن اعلام کردند و رسانه‌های دولتی این کشور اخطار داده‌اند که بدون نشان دادن هیچ‌گونه رحم، تلافی خواهند کرد.

سایت ری‌کود با اشاره به منابع نزدیک به این مساله نوشته است کمپانی سونی و مشاوران خارجی آن در حال بررسی این نظریه هستند که هکرهایی که از کشور چین فعالیت می‌کردند، ممکن است این حمله را به نیابت کره‌شمالی انجام داده باشند. اما به گفته منابع هنوز ارتباط مستقیمی با کره‌شمالی کشف نشده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر