آثار برتر نگارگری روی دیوار مرکز فرهنگی صبا

۱۳۹۳/۰۹/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۸۱۹

دبیر نهمین دوسالانه ملی نگارگری ایران گفت: 176 اثر در نهمین دوسالانه ملی نگارگری برتر معرفی شدند روی دیوار مرکز فرهنگی هنری صبا قرار گرفتند.

«امیر طهماسبی» روز دوشنبه در نشست خبری اظهارکرد: انتخاب آثار در نهمین دوسالانه براساس کیفیت آثار ارایه شده بوده و کلیت در این دوره مهم نبود.

وی گفت: از اسفند سال گذشته انجمن نگارگری ایران با همکاری مرکز هنرهای تجسمی درصدد برگزاری نهمین دوره دوسالانه ملی نگارگری بود که با همکاری شورای سیاست‌گذاری 15هنرمند شایسته در فعالیت هنری و دانشگاهی انتخاب شدند.

وی در ادامه گفت: نهمین دوسالانه ملی نگارگری در پنج گرایش نگارگری، تذهیب، گل مرغ، تشعیر و طراحی برگزار شد.

طهماسبی افزود: 968 اثر تابلو به شکل اینترنتی در نهمین دوسالانه ملی نگارگری ثبت‌نام کردند که بعد از داوری و بررسی آثار تعدادی به دبیرخانه ارسال شد و از روی اصل آثار 176اثر انتخاب نهایی شدند و در مرکز فرهنگی هنری صبا روی دیوار رفتند.

وی افزود: در بخش نگارگری 400 اثر با فرم انسانی و طبیعت‌سازی، در بخش گل مرغ طبیعت‌سازی کار پرنده با گل و طبیعت 223تابلو، در بخش تذهیب 187اثر، بخش طراحی 103اثر و تشعیر 53 اثر به این دوسالانه رسید.

نمایشگاه نهمین دوره دوسالانه نگارگری ایران ساعت 18 روز شنبه، 15آذر در موسسه فرهنگی هنری صبا افتتاح می‌شود و تا 10دی ادامه خواهد داشت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر