بانک صنعت و معدن نقش ویژه‌ای در ارتقای اقتصادی و صنعتی کشور دارد

۱۳۹۳/۰۹/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۷۹۲

رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی گفت: بانک صنعت ومعدن به‌عنوان یک بانک توسعه‌یی و راهبردی نقش ویژه‌یی در ارتقای اقتصادی و صنعتی داشته و بذر توسعه را در کشور می‌کارد. حسینی که به اتـفاق اعضای هیات عامل آن صندوق در بانک صنعت ومعدن حـضور داشت با بیان اینکه بانک صنعت و معدن به‌عنوان یک بانک توسعه‌یی جایگاه ویژه‌یی در عرصه اقتصاد و صنعت دارد، گفت: تعامل صندوق با این بانک می‌تواند همچون رابطه دو شریک استراتژیک در جهت اهداف توسعه‌یی کشور باشد و سبب تسهیل روند تولید شود. وی با اشاره به اینکه هدف صندوق توسعه ملی تبدیل منابع نفت به منابعی زاینده و مولّد است، گفت: نقش بانک صنعت و معدن برای دستیابی صندوق به این هدف نقشی کلیدی است.

در ابتدای نشست یادشده که اعضای هیات‌مدیره و معاونین بانک صنعت ومعدن نیز در آن حضورداشتند، رییس هیات‌مدیره ومدیرعامل این بانک به تشریح نحوه استفاده بانک تحت مدیریت خود ازمنابع صندوق پرداخت. افخمی مبلغ کل قرارداد انعقاد یافته میان بانک صنعت ومعدن و صندوق توسعه ملی را در سه سال گذشته4/10میلیارد دلار ذکرکرد و افزود: براساس درخواست بانک، مبلغ5/2میلیارد دلار دیگر نیز توسط صندوق به تصویب رسیده که انعقاد قراردادن آن موکول به عملکرد قرارداد اخیر، به مبلغ 9/3 میلیارد دلار است که ماه گذشته منعقد شده است.

وی میزان کل طرح‌های تایید شده برای دریافت تسهیلات بانک از محل صندوق را 9/5 میلیارد دلار برای 264 طرح، میزان گشایش اعتبار شده را 9/2 میلیارد دلار برای 125 طرح و میزان پرداخت شده را 664 میلیون دلار برای 75 طرح ذکر کرد.

مدیرعامل بانک صنعت ومعدن در بخش دیگری از سخنان خود خبرداد که به زودی 9 طرح جدید، با استفاده از47میلیون دلار منابع صندوق توسعه ملی و به عاملیت این بانک افتتاح می‌شود که در نتیجه آن برای600نفر امکان اشتغال ایجاد خواهد شد. افخمی به ارایه پیشنهاداتی درخصوص نحوه همکاری بانک صنعت ومعدن و صندوق توسعه ملی پرداخت که از آن میان می‌توان به تغییر شرایط صندوق برای طرح‌های دانش بنیان، نظیر نرخ سود و دوره بازپرداخت تسهیلات اشاره کرد. وی با اشاره به توجه ویژه این بانک، به طرح‌های بخش خصوصی و استفاده از منابع صندوق درجهت تامین مالی طرح‌های یاد شده از حمایت‌های صندوق توسعه ملی از بانک صنعت ومعدن تقدیر و تشکر کرد و گفت: تاکنون بیش از90درصد از تسهیلات بانک صنعت ومعدن به بخش خصوصی پرداخت شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر