کوتاه از سیاست

۱۳۹۳/۰۹/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۷۸۳

دستور وزیر به پیگیری اعتیاد زنان

قائم‌مقام وزیرکشور با بیان اینکه اعتیاد زنان باید آسیب‌شناسی شود، گفت: این موضوع با دستور عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور به‌طور جدی پیگیری خواهد شد. حسینعلی امیری، زنان را در موضوع اعتیاد آسیب‌پذیرتر از مردان قلمداد کرد و اظهار داشت: باید به مساله زنان در موضوع اعتیاد به‌طور جدی پرداخته شود. امیری با اشاره به نقش موثر زنان در اساس و بنیان خانواده تاکید کرد: هرچند آمار اعتیاد زنان در کشور قابل‌توجه نیست اما همین آمار اندک نیز قابل‌قبول نبوده و وزارت کشور مصمم است این آمار را به صفر برساند. این مقام ارشد وزارت کشور اهتمام وزیرکشور در ساماندهی وضعیت اعتیاد به‌ویژه زنان را جدی خواند و افزود: تاکنون اقدامات قابل‌توجهی در زمینه اعتیاد به انجام رسیده است.


برگزاری همایش ملی ارتقای سلامت اداری

همایش ملی ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد هفته آینده با حضور سران قوا برگزار می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، کاظم پالیزدار مشاور معاون اول رییس‌جمهور و رییس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی، گفت: همایش ملی ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد، هفته آینده با حضور سران قوای سه‌گانه و مسوولان عالیرتبه، کارشناسان، فعالان بخش خصوصی، اساتید دانشگاه و حوزه و اصحاب رسانه در تهران برگزار می‌شود. وی زمان برگزاری این همایش را 17آذر عنوان کرد و اظهار داشت: تشریح عملکرد و اقدامات دستگاه‌های اجرایی، تقنینی و قضایی از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.


گفتمان حقوق شهروندی گفتمان غالب دولت

معاون حقوقی رییس‌جمهور گفت: امروز گفتمان حقوق شهروندی گفتمان غالب قوه مجریه است. به گزارش ایسنا، الهام امین‌زاده در همایش حقوق شهروندی، بایدها و نبایدها که در استانداری مرکزی برگزار شد، با ابراز امیدواری درخصوص برگزاری چنین همایش‌هایی در دیگر استان‌ها گفت: در حوزه حقوق شهروندی با جامعه‌های روستایی و شهری مواجه هستیم که باید از حقوق خود مطلع باشند. وی با بیان اینکه دستگاه‌های مختلف ملزم به اقدام در راستای تحقق حقوق شهروندی هستند افزود: در دولت یازدهم روحانی به‌عنوان یک حقوقدان رعایت قانون و توجه به حقوق شهروندی را در صدر تبلیغات انتخاباتی خود قرار داد و برای نخستین‌بار پیش‌نویس منشور حقوق شهروندی در دولت یازدهم تدوین شد.

بین مذاکرات هسته‌ای و مسابقات فوتبال تفاوت قایل شویم

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر لزوم پرهیز از اظهارنظرهای غیرکارشناسی در مورد مذاکرات هسته‌یی گفت باید بین مذاکرات هسته‌یی و یک مسابقه فوتبال تفاوت قایل شد. نوذر شفیعی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اظهارنظر غیرکارشناسی در مورد موضوعی مثل مذاکرات هسته‌یی صرفا فضاسازی ایجاد می‌کند زیرا افکار عمومی عمدتا نظرات غیرکارشناسی را بهتر می‌پذیرند تا حرف‌های کارشناسی. مثلا یک فکر عام ممکن است پیشنهاد پخش زنده مذاکرات هسته‌یی را پیشنهاد معقولی بداند در‌حالی‌که در چنین مذاکراتی مسایل بسیار حساسی مطرح می‌شود.


تحریم‌ها تاثیری در اقتصاد نداشت

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهوری با بیان اینکه پروژه عظیم راه‌آهن شرق خزر چهارشنبه هفته جاری افتتاح می‌شود، گفت: افتتاح این پروژه بزرگ، ثابت می‌کند که تحریم‌های ظالمانه بین‌المللی و یک‌جانبه بر خواست کشورهای منطقه برای توسعه همکاری‌ها با ایران تاثیری نداشته است. «پرویز اسماعیلی» در گفت‌وگو با ایرنا با تشریح جزییات پروژه بزرگ راه‌آهن شرق خزر اظهار داشت: این خط‌آهن 920کیلومتری به‌عنوان کریدور ریلی شمال-جنوب از شهر اوزن در قزاقستان تا شهر گرگان در استان گلستان ساخته شده که از این میزان حدود 85کیلومتر در خاک ایران، 700کیلومتر در خاک ترکمنستان و 140کیلومتر نیز در خاک قزاقستان قرار دارد.


اقدام زودهنگام جریانات سیاسی برای انتخابات مجلس

دبیرکل خانه کارگر درباره آخرین وضعیت اصلاح‌طلبان به‌ویژه در بحث انتخابات گفت: هنوز اظهارنظر درباره انتخابات مجلس زود است، جریانات سیاسی هم خیلی زود به این موضوع ورود کرده‌اند اما کارهایشان در حد شعار و تبلیغ است و در عمل، اقدامی از آنها مشاهده نمی‌کنیم.

به گزارش ایلنا، علیرضا محجوب همچنین درباره چگونگی ورود جریانات سیاسی اصلاح‌طلبی به عرصه انتخابات با حداکثر توان و حداقل توقع یادآور شد: هنوز موقع انتخابات نیست که در این موارد بشود اظهارنظر کرد ما تا ماه سوم سال آینده باید در حال ارزیابی باشیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر