پلمب مخزن سوخت کامیون‌های ترکیه آغاز شد

۱۳۹۳/۰۹/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۷۷۲

مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری با اشاره به پلمب مخزن سوخت کامیون‌های ترکیه در تمام مبادی ورودی از امروز گفت: کامیون‌های این کشور باید سوخت مورد نیاز برای عبور از ایران را همراه خود داشته باشند.

محمدجواد عطرچیان در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: با هماهنگی‌های لازم با گمرک جمهوری اسلامی ایران مخزن سوخت تمام کامیون‌های ترک در همه مبادی ورود به ایران پلمب می‌شوند.

وی با تاکید براینکه پلمب در زمان خروج از مرز ایران کنترل می‌شود، خاطرنشان کرد: چنانچه دخل و تصرفی در پلمب کرده باشند طبق قانون با آنها برخورد می‌شود و کامیون‌های ترک باید سوخت مورد نیاز خود را برای عبور از خاک جمهوری اسلامی ایران همراه داشته باشند.

وی با بیان اینکه پلمب باک کامیون‌ها به درخواست مقامات کشور ترکیه انجام می‌شود، بیان کرد: مقدمات پلمب با هماهنگی وزارت امور خارجه، گمرک و وزارت راه‌وشهرسازی با همکاری رییس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه فراهم شده و از امروز این کار انجام می‌شود.

عطرچیان یک‌ماه پیش با اشاره به افزایش 4میلیون تومانی کرایه حمل بار ترانزیت کامیون‌های ایرانی از پلمب باک کامیون‌های ترکیه‌یی در مرز ایران خبر داد و به تسنیم گفته بود: درصورت دستکاری پلمب با متخلفان برخورد قضایی می‌شود.

عطرچیان با اشاره به اینکه دو طرف از اختلاف برسر تعرفه دچار زیان شده‌اند خاطرنشان کرد: این مساله باعث شده تا کرایه‌های حمل افزایش یابد به‌طوری که حدود 4میلیون تومان کرایه حمل برای کامیون‌های ترانزیتی افزایش یافته است. عطرچیان ادامه داد: کرایه حمل برای کامیون‌ها به مقصد ترکیه نیز (مثلا استانبول) حدود 3میلیون تومان افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه کرایه حمل برای کامیون‌های ترکیه‌یی نیز به همین میزان افزایش یافته است، اظهار کرد: طرف ترکیه‌یی نمی‌تواند درخصوص این موضوع که ما سوخت را با چه قیمتی در اختیار کامیون‌های ایرانی قرار می‌دهیم، اظهارنظر کند. ما به هر قیمتی می‌توانیم سوخت به کامیون‌های ایرانی بفروشیم، همان‌گونه که ما در رابطه با قیمت سوخت تحویلی به کامیون‌های ترکیه‌یی (در خاک آن کشور) یا اینکه چه تسهیلاتی را برای حمل‌ونقل خود مهیا می‌کنند، اظهارنظر نمی‌کنیم بنابراین طرف ترکیه هم نمی‌تواند درباره قیمت سوخت ایران اظهارنظر کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر