اخبار کلان

۱۳۹۳/۰۹/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۶۸۰

جمعیت ایران 78 میلیون نفر شد

براساس برآورد مرکز آمار ایران، جمعیت حال حاضر کشور بیش از 77 میلیون و 930هزارنفر است. به گزارش ایسنا، مرکز آمار ایران در هر لحظه جمعیت کشور را بر اساس فرمول‌های خاص خود برآورد و اعلام می‌کند. محاسبه جمعیت کشور براساس رابطه رشد صورت می‌‎گیرد که در آن جمعیت سرشماری سال 1390 و رشد جمعیت سالانه کشور دخیل است که درحال حاضر حدود 179/1درصد و بر پایه سرشماری نفوس و مسکن سال 1390 نرخ رشد جمعیت کشور حدود 1.29درصد است که پس از انجام هر سرشماری نرخ رشد پیش‌بینی مورد تجدیدنظر قرار می‌گیرد. براساس آخرین برآورد مرکز آمار ایران جمعیت کشور روزشنبه (8 آذر 1393) برابر با 77میلیون و 930هزار و 486 نفر است. این درحالی است که مرجع رسمی آماری کشور پیش از این پیش‌بینی کرده بود که کل جمعیت ایران در پایان سال 1393 به 77.8میلیون و در سال 1395 به بیش از 79.6میلیون نفر خواهد رسید.



تاکید وزارت کار بر لزوم حفظ سلامتی کارگر

مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور از انجام سالانه 400هزار بازرسی کارگاهی خبر داد و گفت: صیانت و حفاظت از نیروی کار مورد تاکید وزارت کار است. به گزارش ایسنا، محمد اصابتی گفت: با داشتن 800 بازرس کار و بیش از 2میلیون و 500 هزار کارگاه با محدودیت نیروی انسانی مواجهیم به‌نحوی که انجام بازرسی از همه کارگاه‌ها به چندین سال زمان نیاز دارد. وی از انعقاد تفاهمنامه با سازمان نظام مهندسی خبر داد و گفت: برای کاهش حوادث ناشی از کار در بخش‌های مختلف مانند ساختمان به‌دنبال بهره‌گیری از ظرفیت‌ بخش‌های غیردولتی هستیم. به گفته دبیر شورای عالی حفاظت فنی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اعضای کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار باید نسبت به شناسایی عوامل موثر در ایجاد و بروز حادثه، برآورد وضعیت ایمنی، میزان خطر در محیط کار و ارایه راهکارهای مدیریتی همراه با توجیه موضوع به کارفرما اقدام کنند.

به گفته اصابتی برای افزایش حفاظت فنی و بهداشت کار درکارگاه‌ها باید از ظرفیت‌های موجود در قانون و آیین‌نامه‌های مربوطه استفاده شود.

وی درباره مشاغل سخت و زیان‌آور گفت: براساس قانون مشاغل سخت و زیان‌آور محیط کار باید ایمن و استانداردسازی شود تا کارگران در معرض خطر و عوامل خطرساز قرار نگیرند.

به گفته اصابتی جنبه‌های حمایتی قانون مشاغل سخت و زیان‌آور نباید بر جنبه‌های ایمنی و استانداردسازی محیط کار غلبه یابد و استانداردسازی و ایمن‌سازی محیط کار فراموش شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر