بنگاه‌ها

۱۳۹۳/۰۹/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۶۷۶

حضور افغانستان با ۱۱طرح اقتصادی در نشست لندن

جهان افغانستان با 11طرح مهم اقتصادی در نشست لندن حضور خواهد یافت. به گزارش بخدی افغانستان، عتیق‌الله نصرت، رییس اتاق‌های تجارت و صنایع کشور، اعلام کرده طرح‌های اقتصادی که قرار است در نشست لندن مطرح شود، اهمیت زیربنایی برای اقتصاد افغانستان دارد. او از احیای راه لاجورد، رشد سیستم آبیاری سنتی و ارتقای سیستم آبیاری مدرن و پایدار، توسعه سیستم خطوط آهن، توسعه زیربنا‌ها ازجمله جاده و برق، تسهیل استخراج و انتقال مواد معدنی، خدمات الکترونیک دولتی، مالیات و گمرکات به‌عنوان طرح‌های دولت افغانستان در نشست لندن یاد کرد. به گفته نصرت، کاهش قیمت‌ها و افزایش ارزش پول افغانی در برابر ارزهای خارجی، شهرک‌سازی و اوراق قرضه نیز ازجمله دیگر طرح‌های اقتصادی برای بهبود وضعیت اقتصادی افغانستان است که در این نشست مطرح می‌شود. رییس اتاق‌های تجارت و صنایع کشور تاکید کرد حمایت از سرمایه‌گذارهای خارجی و داخلی و ساخت و ایجاد راه ترانزیتی از طریق آسیای مرکزی نیز از دیگر طرح‌های اقتصادی دولت افغانستان اعلام شده که به نشست لندن ارایه خواهد شد. نشست لندن، با حضور نمایندگانی نزدیک به ۶۰کشور و ۱۵نهاد بین‌المللی درخصوص اوضاع اقتصادی افغانستان، هفته آینده برگزار می‌شود.


تحریم‌ها علیه روسیه عامل بی‌ثباتی اقتصاد جهان

وزیر خارجه روسیه ضمن ابراز نارضایتی شدید مسکو نسبت به احتمال عضویت اوکراین در ناتو، تحریم‌های یک‌طرفه علیه روسیه را تنها موجب بروز بی‌ثباتی در اقتصاد جهان دانست. به گزارش ایتارتاس، سرگئی لاوروف پس از دیدار با توربیورن یاگلند، دبیرکل شورای اروپا گفت: «نظر ما درباره پیوستن اوکراین به ناتو شدیدا منفی است. هر کسی اهداف پلید ناتو را از گسترش‌های آتی‌اش می‌فهمد. این ائتلاف تنها در جهت مرزبندی در اروپا فعالیت می‌کند.»

وزیر خارجه روسیه متذکر شد: «ما درباره دستور کار شورای اروپا شامل آنهایی که به بحران اوکراین مرتبط هستند، گفت‌وگو کردیم. شورای اروپا می‌تواند در نظارت بر اجرای قانون و مقررات در تمام منطقه اوکراین نقش داشته باشد.» وزیر خارجه روسیه با تاکید بر تاثیر این تحریم‌ها در اقتصاد جهانی گفت: اکنون در اروپا صداهای ضدتحریمی در میان تاثیرات منفی ناشی از محدودیت‌های اقتصادی در کشورهای اروپایی همچنین محدودیت دایره بازارهایی که با روسیه در تعامل بوده‌اند، بلندتر و بیشتر نشده است. این دیپلمات ارشد روسی مدعی شد، روسای بسیاری از کمپانی‌های بزرگ بر آمادگی خود برای ادامه همکاری با این کشور تاکید کرده‌اند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر