الکامپ امسال ۴۰۰درصد ارزی‌تر شد

۱۳۹۳/۰۹/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۶۶۷

نمایشگاه الکامپ بیستم درحالی قرار است برگزار شود که شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی کشور درخواست بی‌رویه‌یی در زمینه متراژ ارزی داشته و نرخ این بخش را به نسبت سال گذشته ۴۰۰درصد افزایش داده است.

اواخر هفته گذشته بود که سازمان نظام صنفی رایانه‌یی کشور به‌عنوان مجری بیستمین رویداد الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی رسما از برگزاری چنین رویداد مهم مربوط به حوزه IT که با نام تجاری «الکامپ» شناخته می‌شود، انصراف داد.

چهارشنبه هفته گذشته بود که رییس صنف اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران درپی ناتوانی سازمان نظام صنفی رایانه‌یی برای برگزاری بیستمین الکامپ، مجمع تشکل‌های فناوری اطلاعات و این اتحادیه را به‌عنوان مجریان مشترک الکامپ بیستم معرفی کرد و در این رابطه به تسنیـم گفت: اگر سازمان نظام صنفی رایانه‌یی دیتابیس ثبت‌نام‌شدگان را در اختیار ما قرار دهد، کارمان را راحت‌تر می‌توانیم پیش بریم در غیر این‌صورت از بانک اطلاعاتی گذشته خود استفاده می‌کنیم.

به گزارش تسنیم، حال با کنار رفتن سازمان نظام صنفی رایانه‌یی از برگزاری الکامپ بیستم و درحالی که اعضای این سازمان گمان می‌کردند با تحریم این نمایشگاه، الکامپ بدون مجری می‌ماند و حداقل برای امسال برگزار نمی‌شود، نماینده این صنف که به عنوان مجری توسط نصر پیشنهاد شده بود با دیدن مجریان جدید، نکاتی را در ارتباط با چرایی برگزار نکردن این نمایشگاه ذکر کرده است.

یکی از دلایل مهمی که همواره از مشکلات الکامپ در نمایشگاه بین‌المللی تهران بوده، موضوع ارزی ریالی است.

سهیل مظلوم که قرار بود مدیر اجرایی الکامپ به نمایندگی از سازمان نظام صنفی رایانه‌یی باشد با اشاره به اینکه همچنان موضوع ارزی ریالی امسال به یکی از موانع برگزاری این نمایشگاه تبدیل شد، گفت: از زمان صدور مجوز (14 آبان) تمام مساعی خود را به کار گرفتیم تا با هماهنگی کامل با سازمان توسعه تجارت و شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی موانع و مشکلات موجود را برطرف کنیم. وی افزود: در ابتدا کاهش قیمت اولیه نرخ ریالی غرفه‌ها از 81هزار تومان به 75هزار تومان اتفاق افتاد، درحالی که در بحث ارزی نرخ بالاتر رفت.

او خاطرنشان کرد: سال گذشته از مجری غیرصنفی الکامپ 230متر ارزی معادل حدود «200میلیون تومان» دریافت شده اما امسال سازمان را مجبور به قبول دریافت 800متر ارزی (حداقل) از شرکت‌ها معادل حدود «یک‌میلیارد تومان» کردند.

افزایش 400درصدی نرخ ارزی در نمایشگاه الکامپ تنها ظرف یک سال قطعا به دور از چالش میان مدیران اجرایی این رویداد فناوری اطلاعاتی، علاوه بر خدشه‌دار کردن کرامت فعالان این صنف زمینه بی‌اعتمادی نسبت به رویدادهای علمی را نیز در کشور به‌وجود می‌آورد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر