شرط ایران‌خودرو برای همکاری‌های مشترک

۱۳۹۳/۰۹/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۶۶۱

گروه صنعتی ایران‌خودرو نقشه راه توسعه همکاری‌های بین‌المللی خود را براساس سرمایه‌گذاری مشترک، انتقال فناوری تولید و استفاده از شبکه‌های صادراتی شرکای خارجی ترسیم کرده است.

به گزارش ایکو پرس، مهندس هاشم یکه‌زارع مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو در آستانه برگزاری همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران با بیان این مطلب گفت: این گروه صنعتی، سیاست‌های تعیین شده ازسوی مسوولان ذیربط درمورد شروط همکاری با خودروسازان خارجی مبنی بر آغاز تولید با ساخت داخل بالا، استفاده از شبکه‌های صادراتی، ‌استراتژی برد-برد و رشد صنعت قطعه‌سازی کشور را سرلوحه امور خود قرار می‌دهد. وی افزود: در دور جدید همکاری‌مان با شرکای خارجی به‌ازای بازاری که دراختیار آنان قرار می‌دهیم، تکنولوژی روز را طلب می‌کنیم و سطح محصولات تولیدی‌مان را بالا می‌بریم. مهندس یکه‌زارع تاکید کرد: علاوه بر فناوری در همکاری با شرکای خارجی سرمایه‌گذاری مشترک در تولید محصول را در برنامه داریم. مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو اظهار داشت: همکاری با شریک خارجی باید در جهت ارتقای فناوری و رقابت‌پذیری در بازار جهانی پیش برود نه در جهت وابسته شدن ما به آنها. رویکردهای پیشین همکاری خارجی به‌گونه‌یی بود که در زمان قطع ناگهانی رابطه، حیات ایران‌خودرو با تهدید روبه‌رو شد و این نتیجه رویکرد وابسته‌کننده است.

مهندس یکه‌زارع یادآور شد: امروز ایران‌خودرو زیر بار قراردادهایی که مونتاژکاری را برای این شرکت به ارمغان می‌آورد، نمی‌رود و رویکرد جدید به‌گونه‌یی است که ضمن تسهیل دستیابی به فناوری‌های روز جهانی، با قطع همکاری به هر دلیلی، ادامه تولید شرکت مختل نشود و این موارد در قراردادهای جدید گنجانده می‌شود. مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو بااشاره به آماده بودن زیرساخت‌های لازم برای توسعه همکاری با خودروسازان بزرگ جهان گفت: ایران‌خودرو در سال‌های گذشته، سرمایه‌گذاری‌های لازم برای ظرفیت‌سازی را انجام داده و در حال طراحی پلتفرم‌های خاص خود است.

به این ترتیب بسترهای مناسب سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای حرکت در مسیر خودروسازان جهانی و برابری با آنها را فراهم کرده است.

وی مهم‌ترین عوامل برای مشارکت پایدار با خودروسازان بزرگ جهان را تسهیل قوانین و مقررات سرمایه‌گذاری در جهت بهبود فضای کسب‌وکار، حمایت دولت از پروژه‌های تحقیقاتی و طرح‌های توسعه خودروسازان داخلی، بازنگری قوانین صادراتی و فراهم شدن زمینه عضویت در انجمن جهانی خودرویی عنوان کرد. مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو در پایان از فعالیت و توسعه فناوری پیشرفته هیبریدی خبر داد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر