رینگ جهانی

۱۳۹۳/۰۹/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۶۴۹

ثبات بازار ورق اروپا

آخرین شاخص قیمت ورق گرم در بازار داخلی شمال غرب اروپا به‌طور متوسط ٤٠٧یورو و ٥٠سنت هر تن درب کارخانه و در ثبات بوده است. بازار ضعیف است و قیمت‌ها نسبت به هفته قبل کمی افت داشته است. بازار آلمان بیشترین قدرت رقابت را در منطقه دارد و پایین‌ترین قیمت آلمانی‌ها ٤٠٥ تا ٤١٥یورو هر تن است. در منطقه بنلوکس قیمت ورق گرم ٤٠٧ تا ٤٢٠یورو هر تن شنیده شده است.


بیلت دریای سیاه در سرازیری

آخرین قیمت بیلت صادراتی دریای سیاه با ٥دلار هر تن کاهش ٤٠٥دلار هر تن شنیده شده است. قیمت پیشنهادی به ترکیه و عربستان به ترتیب ٤٢٠دلار هر تن و ٤٣٠دلار هر تن شده است. جو بازار منفی است و خریداران به‌دنبال ٤٠٠دلار هر تن برای نهایی کردن معامله‌ها هستند. بیلت اوکراین اخیرا در ٤١٨دلار هر تن ترکیه معامله شده البته صحت این قیمت موردتایید فعالان بازار نبوده است.


نزول میلگرد وارداتی امریکا

با کاهش قیمت پیشنهادی میلگرد ترکیه، خرید امریکایی‌ها از میلگرد ترکیه افزایش یافته است. میانگین قیمت٤٨٠ تا ٤٩٠دلار هر تن معادل

٥٢٩ تا ٥٤٠دلار هر تن هوستون است در حالی که هفته قبل ٥٤٦ تا ٥٥٧دلار در هر تن بود. دو هفته اخیر قیمت میلگرد وارداتی در امریکا تا ٢٠دلار در هر تن افت داشته است. هفته گذشته ٥هزار تن میلگرد در ترکیه در٥٢٠دلار هر تن هوستون خریداری شد. فعالان بازار معتقدند قیمت دیگر به کف نزدیک شده است.


رکود صادرات مقاطع سی‌آی‌اس

عرضه‌کنندگان مفتول و میلگرد سی‌‌آی‌اس قیمت پیشنهادی به خاورمیانه و آفریقا را به‌ترتیب به ٤٧٠ و ٤٥٥ تا ٤٦٠دلار هر تن دریای سیاه کاهش داده‌اند که نسبت به 10 روز قبل تا ٣٠دلار هر تن افت داشته است. باوجود این افت قیمت، هنوز خریداران تمایلی به معامله ندارند چون فعلا موجودی در انبارها کافی است. از طرفی به‌نظر آنها قیمت‌های سی‌آی‌اس هنوز قدرت رقابت با چین را ندارد چراکه میلگرد چین در آفریقا ٤٢٠دلار هر تن است. علت این افت قیمت‌ها در بازار مقاطع سی‌آی‌اس روند نزولی بازار بیلت و قراضه صادراتی این منطقه است که چند ماه اخیر روندی رو به پایین داشته است.


ثبات بازار میلگرد چین

قیمت میلگرد صادراتی چین هفته گذشته در ثبات بود. قیمت بازار داخلی در شمال چین با کاهش عرضه بالا رفت و قیمت قرارداد ماه می ‌در بورس فیوچرز شانگهای تا ٤درصد بالا رفت. بدین‌ترتیب صادرکننده‌ها در مقابل افت قیمت مقاومت کردند. آخرین قیمت صادراتی ٤٠٧ تا ٤١٠دلار هر تن شنیده شده است و در ٤٢٥ تا ٤٢٨دلار هر تن هنگ‌کنگ معاملاتی صورت گرفت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر