بازار سرمایه

۱۳۹۳/۰۹/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۶۴۵

ارایه خدمات سهامداری به تمام مراکز استان‌ها رسید

دفاتر پیشخوان ارایه‌دهنده خدمات امور سهامداری با افزایش چمشگیر در سال93 به تمام استان‌های سراسر کشور راه یافت تا گام مهمی در ارایه خدمات به سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه برداشته شود. به گزارش ایرنا، یکی از اولویت‌های مهم سمات، ارایه خدمات مطلوب به سهامداران سراسر کشور است که در همین راستا، این شرکت آذر91 با انعقاد تفاهمنامه‌یی با کانون دفاتر پیشخوان خدمات دولت، مقدمات این طرح را فراهم کرد. در فاز نخست این طرح، سه دفتر پیشخوان شهر تهران در اواخر سال91 به ارایه خدمات سهامداری شامل اصلاح مشخصات، مفقودی و چاپ مجدد گواهینامه و امور قهری (انتقال سهام متوفی به وارث) و صدور شناسه کاربری اینترنتی برای سیستم وضعیت دارایی پرداختند. اما فاز سوم، مهم‌ترین بخش این پروژه است به‌طوری‌که تا پایان آبان امسال، 40باجه پیشخوان ارایه خدمات امور سهامداری در مراکز استان‌ها راه‌اندازی شد تا در کمتر از دو سال، خدمات امور سهامداری به تمامی مراکز استان‌ها برسد که این موضوع نقش بسزایی در تسهیل ارایه خدمات به سرمایه‌گذاران و کاهش هزینه آنان دارد.


صدور مجوز پذیرش 8 شرکت جدید در فرابورس

معاونت توسعه بازار فرابورس ایران اعلام کرد: طی جلسات هیات پذیرش در ماه‌های مهر و آبان، با ورود هشت‌ شرکت جدید به فرابورس موافقت شد. به گزارش ایسنا، سیدمهدی علم‌الهدی با اعلام این خبر گفت: شرکت‌های توسعه و عمران شهرستان نایین، کشتیرانی والفجر، تولید و خدماتی صنایع نسوز توکا، مواد ویژه لیا، لیزینگ امید، کشتیرانی جنوب خط، فرآوری زغال‌سنگ پرورده طبس و بیمه اتکایی ایرانیان ازجمله شرکت‌هایی هستند که با پذیرش آنها توسط هیات پذیرش فرابورس ایران موافقت شده است.

وی درخصوص شرکت 25میلیارد ریالی توسعه عمران شهرستان نایین ادامه داد: گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو و طراحی مهندسی و تامین قطعات ایران‌خودرو از سهامداران عمده این شرکت محسوب می‌شوند. همچنین زمینه فعالیت آن انجام عملیات ماشین‌کاری با ظرفیت 357هزار قطعه در سال بوده به‌طوری‌که قطعات خام میل‌لنگ و میل بادامک پس از انجام عملیات به محصول تبدیل می‌شود.

به گفته علم‌الهدی کشتیرانی والفجر 561.2 میلیارد ریال سرمایه داشته و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، 90درصد مالکیت سهام آن را در اختیار دارد.

وی با اشاره به سرمایه 72میلیارد ریالی تولید و خدماتی صنایع نسوز توکا گفت: 53درصد سهام این شرکت متعلق به توکا تولید اسپادان بوده و حوزه فعالیت آن ساخت و تولید محصولات و فرآورده‌های نسوز و تعمیر و نگهداری انواع نسوزهاست.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر