رونق گردشگری ایسلند به مدد «هابیت‌ها»

۱۳۹۳/۰۹/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۶۳۹

فیلم سه قسمتی و علمی تخیلی «هابیت» ساخته پیتر جکسون تاثیر بسزایی در میزان هزینه گردشگران خارجی در منطقه شمالی کشور ایسلند داشته است.

براساس جدیدترین آمار اعلام شده از سوی وزارت تجارت‌، نوآوری و اشتغال ایسلند میزان هزینه گردشگران بین‌المللی در منطقه «ماتاهاتا- پیاکو» که خانه هابیت‌ها شده از 11میلیون دلار در سال 2009 با افزایش تقریبا سه برابری به 37میلیون دلار در مارس 2014 رسیده است.

پیتر الیس، مدیر اجرایی وزارت تجارت‌، نوآوری‌ و اشتغال ایسلند گفت: این افزایش هزینه گردشگران حاکی از اهمیت جاذبه‌های مرتبط با هابیت‌ها در رونق گردشگری این منطقه است.

همچنین طبق آمار و ارقام ارایه شده، پیش‌بینی می‌شود میزان هزینه گردشگران خارجی با افزایش 600 میلیون دلاری در سال جاری میلادی به 7.2میلیارد دلار برسد که البته این رقم شامل هزینه‌های آموزشی و حمل و نقل هوایی نمی‌شود.

هزینه گردشگران داخلی نیز با افزایش 320میلیون دلاری در سال 2014 به 10.1میلیارد دلار خواهد رسید که حاکی از رشد 3درصدی نسبت به سال قبل است.

منطقه اوکلند همچنان برترین مقصد گردشگران داخلی و خارجی ایسلند است که 38درصد از گردشگران خارجی و 31درصد از گردشگران داخلی را به‌خود اختصاص می‌دهد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر