اخبار

۱۳۹۳/۰۹/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۶۲۳

افزایش 1200تومانی قیمت مرغ در بازار

ایسنا رییس انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی کشور گفت: قیمت هر کیلوگرم مرغ نسبت به ماه قبل 1200تومان افزایش یافته و اکنون میانگین قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در مغازه‌های سطح شهر بین 5500 تا 6200تومان است.

محمد یوسفی اظهار کرد: قاعدتا قیمت مرغ در غرفه‌ها و میادین میوه و تره‌بار باید گران‌تر از میدان بهمن باشد که آخرین قیمت در میادین حدود 5420تومان بود که از امروز به‌احتمال زیاد به 5800 تا 5900 تومان افزایش می‌یابد. وی با بیان اینکه در‌حال‌حاضر هر کیلوگرم مرغ زنده 4000 تا 4200تومان فروخته می‌شود، اظهار کرد: هر کیلوگرم گوشت مرغ در میدان بهمن نیز به 5600 تا 5700 تومان افزایش یافته است.

یوسفی با بیان اینکه شرکت پشتیبانی امور دام همچنان گوشت مرغ می‌خرد، درباره افزایش قیمت مرغ یادآور شد: باتوجه به اینکه شرکت پشتیبانی امور دام توزیع مرغ‌های منجمد خود را کاهش داده و شروع به خرید مرغ از مرغداران کرد، قیمت مرغ زنده که به کمتر از 3000تومان رسیده بود به 4200تومان افزایش یافت.


مجمع عمومی اتاق بازرگانی ایران و آلمان برگزار شد

تعادل مجمع عمومی اتاق ایران و آلمان با حضور سفیر جمهوری فدرال آلمان برگزار شد.

در همین راستا دکتر حسین نقره‌کار شیرازی دبیرکل اتاق ایران، در جریان برگزاری این مجمع، استقبال و حضور قابل‌ملاحظه اعضای اتاق مشترک را نشانه‌یی بر عزم و تمایل دو کشور برای افزایش سطح همکاری‌های اقتصادی در حوزه‌های مختلف ارزیابی کرد. وی با اشاره به سابقه طولانی همکاری‌های دو کشور، مناسبات میان دولت‌های دو کشور را مثبت ارزیابی کرد و نقش فعالان اقتصادی و بخش خصوصی دو کشور را برای تقویت و توسعه همکاری‌ها بسیار حایز اهمیت دانست. دکتر نقره‌کار با اظهار این مطلب که اتاق مشترک ایران و آلمان قدیمی‌ترین و پرسابقه‌ترین اتاق مشترک بازرگانی در کشور است، نقش این اتاق را در کمک به تسهیل تجارت میان دو کشور در برهه‌های مختلف تاریخ، بسیار پراهمیت دانست. وی افزود: هیات‌رییسه جدید نیز که با رای اعضا انتخاب می‌شوند، مانند گذشته با علاقه و پشتکار به خدمت‌رسانی به اعضا و کمک به روابط اقتصادی دو کشور تلاش کنند. دبیرکل اتاق ایران به روند مثبت روابط اشاره کرد و گفت: با روند مثبت به‌وجود‌آمده در سطح سیاسی و اقتصادی کشور، فرصت را برای توسعه همکاری‌ها با آلمان نباید از دست داد و باید به فکر نزدیک‌تر شدن و گستردگی مناسبات اقتصادی این دو کشور بود.


قیمت آجیل برای شب یلدا ثابت می‌ماند

تعادل رییس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران گفت: باتوجه به مقارن‌شدن شب یلدا با 28صفر قطعا استقبال صورت نخواهد گرفت و فروش‌ها کمتر خواهد بود. مصطفی احمدی افزود: امسال بازار خوبی را به‌لحاظ فروش کالا نداشته‌ایم و بیشتر محصولات خام‌فروش داشته و فروشندگان نیز به‌دنبال فروش کالاهای خود هستند به‌همین‌دلیل قیمت‌ها برای شب یلدا ثابت خواهد بود. وی اظهارکرد: برخی اقلام خشکبار مانند بادام‌هندی که در داخل کشور تولید نداریم، وارادات آن نیز ممنوع است؛ اقلامی مانند تخمه‌آفتابگردان که در داخل کشور بیش از نیاز تولید داریم، واردات آن آزاد است که این مساله موجبات نارضایتی تولیدکنندگان را فراهم کرده است.

احمدی با بیان اینکه بادام‌هندی به‌دلیل ممنوع‌بودن واردات به‌صورت قاچاق وارد کشور می‌شود، افزود: لازم است تا وزارت بهداشت روی آن نظارت داشته باشد و این کالا حساس است و به‌دلیل اینکه به‌صورت قاچاق و از مبادی غیرقانونی وارد می‌شود، در برخی موارد غیربهداشتی و تاریخ‌گذشته است و باعث انتقال بیماری می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر