اقتصاد همسایه

۱۳۹۳/۰۹/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۵۱۴

بیکاری در ترکیه افزایش خواهد یافت

سازمان همکاری‌های اقتصادی و توسعه در گزارشی درباره افزایش بیکاری در ترکیه هشدار داد و نوشت رشد اقتصادی ترکیه کمتر از حد استاندارد خواهد بود و در سال‌های آینده میزان بیکاری در این کشور افزایش خواهد یافت. به گزارش واحد مرکزی خبر، این سازمان در گزارش خود تاکید کرد که روند رشد اقتصادی ترکیه در سال 2014میلادی شتاب خود را ازدست داده است و میزان رشد اقتصادی ترکیه در پایان سال‌جاری میلادی به سه در‌صد خواهد رسید. سازمان همکاری‌های اقتصادی و توسعه میزان بیکاری را در ترکیه در پایان سال 2014میلادی 9/9درصد و سال آینده 10/1درصد پیش‌بینی کرده است. در این گزارش تاکید شده است، میزان تورم در ترکیه در پایان سال 2014میلادی به 9درصد و سال آینده میلادی به 7/4درصد و سال 2016میلادی به 6/8درصد خواهد رسید.


تقاضای ۴۰۵میلیون دلاری برای کمک به افغانستان

این کمک قرار است برای تامین مواد غذایی، آب و مراقبت‌های بهداشتی از 3.8میلیون نفر در سال ۲۰۱۵ مصرف شود. سازمان ملل متحد می‌گوید که کمک به آوارگان جنگ افغانستان، متضررین رویدادهای طبیعی، تغذیه نیم میلیون کودک زیر پنج سال که دچار سوءتغذیه شدید هستند و آوارگان پاکستانی در افغانستان اولویت‌های آنها در این برنامه است. براساس گزارش این سازمان، در سال‌جاری افزایش ناامنی و جنگ در افغانستان ۱۴۰هزار نفر را مجبور به ترک خانه‌های‌شان کرده است. عملیات نظامی در وزیرستان شمالی نیز ۳۰هزار خانواده پاکستانی را به افغانستان مهاجر ساخته است و هشت هزار خانه نیز درنتیجه باران و سیلاب در شمال افغانستان تخریب شده است. مارک باودن، معاون خاص سرمنشی ملل متحد در افغانستان در امور بشری در مراسم اعلان درخواست این کمک گفت: «ما از کمک‌کنندگان می‌خواهیم به حمایت خود از اقدامات بشری در این کشور ادامه دهند. ما نباید بگذاریم که افغانستان به بحرانی فراموش شده در جهان تبدیل شود.» فراخوان این کمک با همکاری دولت افغانستان صورت گرفته است.

دکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی افغانستان که در این نشست شرکت داشت، گفت که باوجود اینکه تلاش‌ها برای رشد اقتصادی این کشور جریان دارد اما هنوز هم افغانستان نیازمند کمک‌های بشردوستانه است. سازمان ملل متحد و دولت افغانستان هر ساله فراخوانی را برای کمک‌های بشری در افغانستان اعلام می‌کنند. سال گذشته ۴۰۶میلیون دلار برای این برنامه درخواست شده بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر