احتیاط در توکیو رونق در اروپا

۱۳۹۳/۰۹/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۵۱۳



جهان بازار سهام توکیو که همواره چشم به وال‌استریت دارد، روز چهارشنبه را به‌دلیل تعطیلی این بازار در روز سه‌شنبه محتاطانه سپری کرد.

به گزارش رویترز، بازار سهام امریکا، وال‌استریت به مناسبت روز شکرگزاری تعطیل بود و به همین دلیل سرمایه‌گذاران در ژاپن نیز که منتظر آمار و ارقام از اقتصاد امریکا بودند، اشتهایی برای خرید نداشتند. دلیل دیگر رکود معاملات در ژاپن، انتظار سرمایه‌گذاران برای انتشار اخبار مربوط به میزان بیکاری و نیز میزان تولید و تقاضا برای کالاهای دوام بود. این دو خبر قرار است در ساعات پایانی روز در ژاپن منتشر شوند.

به این ترتیب شاخص سهام نیکی 1/0درصد به‌دست آورد که این شاخص را به واحد 17383.58 رساند. شاخص سهام توپیکس نیز 2/0درصد از دست داد و به واحد 1406.40 رسید. بزرگ‌ترین بازندگان روز چهارشنبه در توکیو صادرکنندگان بودند که تقریبا به فعالیت و جهت وال‌استریت و نیز نرخ برابری ین در برابر دلار وابسته هستند. هوندا موتور یکی از این شرکت‌ها بود و ارزش سهام آن 2.9درصد تنزل یافت.

اما بازار سهام در هنک‌گنک تحت تاثیر رونق بازار سهام در سرزمین اصلی، رشد خوبی را تجربه کرد. شاخص هنگ‌سنگ، 1.1درصد ترقی یافت و به واحد 2411.98 رسید. در این بازار برندگان بخش‌های مالی بودند که باعث شد ضرر شرکت‌های نفتی براثر کاهش قیمت نفت هم جبران شود.

در اروپا، شاخص‌های سهام به‌دلیل تمرکز سهام بر بسته حمایت‌های مالی بانک مرکزی اروپا روز خوبی را پشت‌سر گذاشتند هر چند ضرر شرکت‌های نفتی باعث شد که سود سرمایه‌گذاران و رونق بازار اندکی محدود باشد. کارشناسان می‌گویند از زمانی که ماریو دراگی رییس بانک مرکزی اروپا گفته تا اقدامات حمایتی بیشتری را برای احیای اقتصادی منطقه یورو انجام دهد، بازارهای اروپا را اندکی مطمئن ساخته است.

در جلسه صبح بازارها در اروپا، شاخص FTSE لندن 3/0درصد به‌دست آورد و به واحد 1392.80 رسید و به این ترتیب چهارمین روز رونق خود را پشت‌سر گذاشت. همچنین داکس آلمان نیز 6/0درصد به‌دست آورد. این دهمین روز متوالی رونق داکس است که طولانی‌ترین جریان رونق این شاخص از ماه مه 2013 تاکنون است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر