کوتاه از دنیای فناوری

۱۳۹۳/۰۹/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۵۰۶

تمدید مهلت فراخوان نظرخواهی MVNO

معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه رگولاتوری اعلام کرد: مهلت فراخوان نظرخواهی تخصصی در مورد سیاست‌ها و اصول حاکم بر صدور پروانه اپراتورهای مجازی تلفن همراه (MVNO) تا پانزدهم آذر تمدید شد. صادق عباسی شاهکوه افزود: خبرگان، متخصصان و نخبگان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌توانند به‌صورت مکتوب و با مراجعه به لینک فراخوان نظرخواهی تخصصی در مورد سیاست‌ها و اصول حاکم بر صدور پروانه اپراتورهای مجازی تلفن همراه (MVNO) روی پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نظرات خود را به رگولاتوری اعلام کنند.


مرکز تحقیقات مخابرات منحل شد

دیوان عدالت اداری با بررسی شکایت رییس وقت مرکز ملی فضای مجازی درباره تصرف پژوهشگاه وابسته به این مرکز توسط وزارت ارتباطات، این جابه‌جایی را مغایر قانون دانست و مصوبه شورای عالی اداری مبنی‌بر بازگشت مرکز تحقیقات مخابرات از مرکز ملی فضای مجازی به وزارت ارتباطات را لغو کرد. هیات عمومی دیوان عدالت اداری روز اول آذر شکایت رییس وقت مرکز ملی فضای مجازی درباره انتقال پژوهشگاه فضای مجازی به وزارت ارتباطات را بررسی کرد و با محق دانستن این شکایت، رای به انحلال مرکز تحقیقات مخابرات داد.


راه‌اندازی سه مسیر اینترنتی

شرکت ارتباطات زیرساخت از راه‌اندازی سه مسیر پشتیبان اینترنت در جنوب کشور برای افزایش ضریب امنیت دسترسی به شبکه اینترنت خبر داد. راه‌اندازی سه مسیر پشتیبان جدید برای انتقال دیتا، صوت و تصویر با هدف افزایش امنیت شبکه ارتباطی کشور صورت گرفته است. این پروژه در استان‌های خوزستان، هرمزگان و بوشهر راه‌اندازی شده که ضریب دسترسی و قابلیت اطمینان لینک‌های ارتباطی این استان‌ها و برخی استان‌های همجوار را افزایش می‌دهد. در این طرح مسیر شیراز - بندرگناوه به سمت بوشهر به طول 493کیلومتر، مسیر شیراز- بندرلنگه در استان هرمزگان به طول 667کیلومتر و مسیر سوم به طول 546کیلومتر جهت ارتباط ایلام به اهواز راه‌اندازی شده است. راه‌اندازی این سه مسیر جدید در مجموع کیفیت انتقال شبکه زیرساخت کشور را بهبود بخشیده و ضریب امنیت دسترسی به شبکه را در منطقه جنوب کشور افزایش داده است.


برگزاری کنفرانس ملی مدیریت فناوری

نقش دیپلماسی فناوری در توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین بنگاه‌ها و شبکه‌های علمی و فناورانه داخلی و خارجی در چهارمین کنفرانس بین‌المللی و هشتمین کنفرانس ملی مدیریت فناوری با شعار «نوآوری و تجاری‌سازی دانش و فناوری» مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. به گفته منوچهر منطقی رییس انجمن مدیریت فناوری ایران از عمده محورهای این کنفرانس تاکید بر نقش شبکه بنگاه‌های کوچک، متوسط، بزرگ و دانش‌بنیان که طی روزهای 10و 11 آذر امسال در جزیره کیش برپا می‌شود، بررسی نقش دیپلماسی فناوری در توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین بنگاه‌ها و شبکه‌های علمی و فناورانه داخلی و خارجی است. 700نفر از مدیران، کارشناسان و متخصصان مدیریت فناوری داخلی و بیش از 40نفر از صاحبنظران خارجی در این کنفرانس بین‌المللی که همه ساله با همکاری وزارتخانه‌ها، نهادها و سازمان‌های معتبر ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود، حضور خواهند داشت. پایگاه اینترنتی این کنفرانس در نشانی conference.iramot.ir قابل دسترسی است.


افتتاح فروشگاه زیر آب

سازه آبی نخستین فروشگاه زیر آب، ۳ دسامبر در خلیج‌فارس افتتاح می‌شود. بازدیدکنندگان در این فروشگاه مجموعه تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و لوازم جانبی ضدآب سونی را در عمق چهارمتری تست می‌کنند. این فروشگاه زیرآبی، نخستین نمایشگاه فناوری در عمق چهارمتری آب خواهد بود که در آن بازدیدکنندگان مجموعه تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و لوازم جانبی ضدآب را در زیر آب تست خواهند کرد. اسپیروس گوستیس، مدیرکل بازاریابی بخش Xperia Aquatech هدف از طراحی این فروشگاه را نمایش فناوری ضدآب دستگاه‌های هوشمند شرکت سونی به شیوه‌یی فراموش‌نشدنی عنوان کرده است.


۴۰۰میلیون کاربر موبایل کروم

نسخه موبایلی مرورگر کروم تا ماه ژوئن ۳۰۰میلیون کاربر داشت که رشدی ۱۰ برابری را نسبت به سال گذشته نشان می‌داد. در همان زمان مدیر اجرایی این روند را صعودی ارزیابی کرد و گفت که به‌زودی مرز 400میلیون کاربری را هم پشت‌سر می‌گذاریم و سعی خواهیم داشت تا با تغییراتی در طراحی این اپلیکیشن بتوانیم بر جذابیت‌های آن بیفزاییم. این تغییرات قطعا به ایمنی بیشتر کروم کمک می‌کرد و از این جهت که کاربری ساده یکی از مزایای آن است این موضوع نیز می‌توانست نقطه قوتی برای نفوذ هرچه بیشتر آن در بدنه کاربری باشد. حذف تاخیر زمانی 300میلی ثانیه‌یی در این مرورگر زمانی که کاربران روی نمایشگر دابل کلیک می‌کردند ازجمله موضوعاتی بود که به بهبودی کروم افزود و موجب انگیزش رغبت توسعه‌دهندگان برای کنترل بیشتر انیمیشن‌ها شد. مدیر اجرایی گوگل به کاربران اندرویدی گفته که اگر همچنان جزو 100میلیون کاربری هستید که از اُپرا یا مرورگرهای دیگر استفاده می‌کنید، بهتر است نسخه جدید را دانلود کنید تا متوجه کار با یک مرورگر قوی شوید.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر