جای خالی آمار نرم‌افزاری

۱۳۹۳/۰۹/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۵۰۵

فعالان صنف نرم‌افزار موضوعاتی ازجمله مهاجرت نیروی انسانی، نبود امنیت سرمایه‌گذاری، عدم تطبیق بین نیازها و محصولات تولیدی، عدم حمایت‌ دولت و اقتصاد دولتی‌ را از مشکلات صنعت نرم‌افزار کشور عنوان کردند.

نشست بررسی چالش‌های نرم‌افزار کشور با حضور فعالان صنعت نرم‌افزار برگزار شد. در این نشست، شاهین طبری رییس کمیسیون نرم‌افزار سازمان نظام صنفی رایانه‌یی استان تهران با تاکید بر اینکه ارزش اشتغال‌زایی صنعت IT در کشور نادیده گرفته می‌شود، گفت: یکی از مسایل اصلی در صنعت تولید نرم‌افزار به خود شرکت‌های تولید‌کننده بازمی‌گردد؛ چراکه اگر شرکت‌های نرم‌افزاری به این خودباوری برسند که ایران بازاری دارد که می‌تواند محل فعالیت مناسبی را برای شرکت‌های نرم‌افزاری به‌وجود آورد و بسیاری از شرکت‌های نرم‌افزاری بزرگ خارجی آرزوی این بازار را دارند، نوآوری‌ها و فکرهای جدیدی به‌وجود می‌آید.

وی با اشاره به لزوم مدیریت منابع انسانی در حوزه IT و با بیان اینکه لازم است در حوزه شرکت‌های نرم‌افزاری کار جدی صورت گیرد تا این شرکت‌ها بتوانند شرایطی را به‌وجود بیاورند که از طریق آن از خود حمایت کنند، افزود: نخستین مشکل سازمان نظام صنفی رایانه‌یی در حوزه شرکت‌های نرم‌افزاری عدم حضور این شرکت‌ها در نشست‌های هم‌اندیشی است و این درحالی‌است که این هم‌اندیشی‌ها می‌تواند به مشارکت و ایجاد تعامل با دولت بیانجامد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر