نخستین کشتی تحقیقاتی ایران به آب انداخته می‌شود

۱۳۹۳/۰۹/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۴۹۹

دبیر شانزدهمین همایش صنایع دریایی گفت: افتتاح حوض خشک تعمیرات کشتی عظیم گسترش هرمز، آب‌اندازی نخستین کشتی تحقیقاتی ایران و شناورهای ساخته‏ شده از محل وجوه اداره شده سازمان بنادر، از برنامه‌های روز اول همایش خواهد بود.

وی با بیان اینکه ‌معاون اول رییس‌جمهور ریاست شورای‌ عالی صنایع دریایی را برعهده دارد‌ ابراز امیدواری کرد با حضور جهانگیری، امکان برگزاری نشست این شورا در جریان همایش شانزدهم فراهم شود. زراعتگر ‌اعلام کرد: وزیر راه و شهرسازی و ‌وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح‌‌ در افتتاحیه همایش حضور می‌یابند که این موضوع از سوی سازمان‌های دریایی زیرمجموعه دو وزارتخانه درحال پیگیری است.

دبیر شانزدهمین همایش صنایع دریایی بیان کرد: نمایشگاه بین‌المللی دریایی در ساعت 17:30 روز 11 آذر در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی بندرعباس افتتاح می‌شود، این نمایشگاه در چهار روز از ساعت 17 تا 22 میزبان علاقه‌مندان خواهد بود و بازدید از آن برای عموم آزاد است.

دبیر شانزدهمین همایش صنایع دریایی درباره برنامه‌های جانبی همایش نیز گفت: سه پروژه بزرگ دریایی شامل حوض خشک تعمیرات کشتی عظیم گسترش هرمز، آب‌اندازی نخستین کشتی تحقیقاتی ایران و شناورهای مسافری و خدماتی ساخته‏ شده از محل طرح وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی در روز اول همایش افتتاح خواهد شد.

وی افزود: همچنین بازدیدهای عمومی از بندر شهید رجایی، مجتمع کشتی‏‌سازی ایزوایکو و جزیره قشم پیش‌‏بینی شده که در روزهای 13 و 14 آذر انجام خواهد گرفت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر