اهداف بزرگ زیست‌محیطی اوباما

۱۳۹۳/۰۹/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۴۸۲


واشنگتن‌پست

محکوم نشدن افسر پلیس و اغتشاش؛ بعد از ناآرامی‌های شدید در اعتراض به عدم مجرم شناخته نشدن پلیسی که نوجوان سیاهپوست را کشت، فرماندار ایالت میزوری نیروهای بیشتری را اعزام کرد و مسوولان رسمی فرگوسن انگشت اتهام را به‌سوی یکدیگر نشانه رفتند. مردم برای روز دوم هم گرد هم آمدند و چند بلوک خیابانی شدیدا آسیب دیدند.

مراقبت پزشکی تحت حکومت ترس در موصل؛ داعش در ماه ژوئن به شهر عراقی موصل حمله کرد و نیروهای مسلح کنترل آن را دردست گرفتند. آنها اولتیماتومی را هم به تمام پزشکان شهر که فرار کرده بودند، دادند؛ یا سر کارتان بازگردید یا املاک‌تان را تصرف می‌کنیم و دیگرهیچ‌وقت نمی‌توانید وارد شهر شوید.


وال‌استریت ژورنال

تاثیر دادگاه در استانداردهای آلودگی؛ دیوان عالی امریکا اعلام کرد که قصد بازبینی نخستین استانداردهای کشور مبنی بر کاهش انتشار جیوه توسط نیروگاه‌های تولید برق را دارد. پرونده‌یی که بخشی از هدف‌های بزرگ‌تر زیست‌محیطی رییس‌جمهور اوباماست.

افزایش تنش‌ها در فرگوسن؛ بعد از یک شب آتش‌زنی و غارتگری، تظاهرکنندگان نشان دادند که تصمیم هیات منصفه دادگاه عالی در پرونده تیراندازی مرگبار مایکل براون نتوانست جلوی خشونت را بگیرد. فرماندار میزوری اعلام کرده که حضور نیروهای گارد ملی برای حفظ صلح را افزایش داده است.

عملیات امریکا در یمن باعث نجات 8نفر شد؛ مسوولان رسمی دو کشور امریکا و یمن اعلام کردند در عملیاتی که با همکاری نیروهای ویژه ایالات‌متحده و یمن انجام شد، هشت گروگانی که توسط یکی از گروه‌های وابسته به القاعده در یک غار نگهداری می‌شدند، نجات پیدا کردند.

دیدگاه‌های مختلف در زمینه عدالت نژادی؛ از زمان ناآرامی‌های سال1967 در نیوآرک که باعث کشته شدن 26نفر شد، سال‌ها می‌گذرد و اوضاع بسیار بهتر شده ‌است، اما به گفته بسیاری هنوز هم بعد از گذشت 47سال از آن واقعه، یک مرد سیاه‌پوست جوان امروزی نمی‌تواند عدالت را از آن خود کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر