کمک مالیاتی دولت بریتانیا به تلویزیون

۱۳۹۳/۰۹/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۴۷۷

جورج آزبورن وزیر دارایی گفته است در حال بررسی امکان افزایش اعتبارهای مالیاتی برای برنامه‌های فرهنگی در تلویزیون و تئاتر بریتانیا است.

آزبورن اعلام کرده قصد دارد در بودجه‌یی که هفته آینده به مجلس ارایه می‌کند به‌طور جدی به این احتمال نگاه کند که می‌توان اعتبارهای مالیاتی برنامه‌های تلویزیون کودکان را افزایش داد و فشار مالیاتی آنها را کمتر کرد.

روزنامه فایننشال تایمز نقل قولی را از آزبورن چاپ کرد که در کمپینی برای خلق هنرهای جدید و صنایع خلاق در لندن مطرح شده بود او در این مراسم گفت: به‌طور جدی به‌دنبال افزایش اعتبارهای مالیاتی تلویزیون کودکان هستم و همچنین می‌خواهم از این امکان برای کنسرت‌های موسیقی و ارکستر سمفونیک نیز استفاده کنم.

او در ادامه صحبت‌هایش اضافه کرد: مساله بر سر میزان پوندها و پنس‌هایی که تحویل داده می‌شود نیست، بلکه کاری که باید بکنیم این است که خودمان را به‌عنوان جامعه‌یی که هستیم نشان دهیم، خود را به‌عنوان یک اجتماع نشان دهیم و به مردمی که در این جوامع هستند فرصتی برای صحبت کردن بدهیم ... تمام اینها نشان‌دهنده این هستند که ما چگونه انسان‌هایی هستیم.

آزبورن در بودجه ماه مارس به تئاترها اعتبار مالیاتی افزوده بخشید و در نتیجه آنها در حال حاضر 20درصد اعتبار مالیاتی بیشتر دارند و نمایش‌هایی که تور برگزار می‌کنند شامل 25درصد تخفیف مالیاتی می‌شوند. او همچنین در سال 2012 برنامه ویژه خود برای تلویزیون را اعلام کرد که شامل ارایه تخفیف مالیاتی به میزان 20 تا 25درصد بر محصولات تلویزیونی می‌شد که در کشور بریتانیا تولید می‌شوند.

آن وود خالق سریال تلویزیونی «تله توبیس» اوایل امسال گفته بود صنعت تلویزیون سال‌های سال است که تحت فشار فراوان قرار دارد. سریال او بعد از آغاز پخش در سال 1997 تبدیل به یکی از موفق‌ترین و محبوب‌ترین سریال‌های تلویزیونی کودکان بریتانیا شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر