اخبار

۱۳۹۳/۰۹/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۴۵۲

بی‌اقبالی نظام بانکی به صندوق ضمانت سپرده‌ها

هرچند صندوق ضمانت سپرده‌های بانکی براساس ماده 95 قانون برنامه پنجم توسعه با هدف حمایت بانک‌ها از خطر ورشکستگی تشکیل شد اما نرخ بالای حق عضویت آن این صندوق را در عمل نافرجام و ناکارا کرد.

به‌گزارش ایرنا هیات وزیران در جلسه 10اسفند سال 90 بنابه پیشنهاد مشترک بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور و به استناد بنـد(د) مـاده(95) قانون برنامه پنج‌سـاله پنجـم توسعـه، اساسنامه صندوق ضمانت سپرده‌ها را تصویب کرد. طبق ماده 2 این اساسنامه، صندوق به‌صورت نهاد عمومی غیردولتی، برای مدت نامحدود و برای تضمین بازپرداخت وجوه متعلق به سپرده‌گذاران درصورت ورشکستگی موسسات اعتباری باید تاسیس می‌شد و بنابراین، عضویت در صندوق ضمانت سپرده‌ها برای تمام بانک‌ها و موسسات اعتباری الزامی شد. پس از آن بانک مرکزی آیین‌نامه میزان و نحوه دریافت حق عضویت در صندوق ضمانت سپرده‌ها را در 15 مرداد 92 به بانک‌های دولتی، غیردولتی و موسسات مالی ابلاغ کرد.


بهره‌برداری از فولاد اردستان باحمایت بانک صنعت و معدن

با تامین مالی بانک صنعت و معدن فولاد اردستان به بهره‌برداری می‌رسد. با تامین مالی بانک صنعت و معدن، خط تولید شرکت فولاد اردستان تا پایان سال جاری افتتاح خواهد شد. به گزارش روابط عمومی بانک صنعت و معدن، این طرح که برای تولید ٥٠٠هزار تن شمش فولادی و آهن اسفنجی به اجرا در آمده است از ٢٣٦میلیارد ریال تسهیلات این بانک برخوردار شده است. با تولید این محصول سالانه ٣٠٠میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی نصیب کشورمان شده و برای تعداد ٣٩٣ نفر از نیروهای آماده‌به‌کار کشورمان امکان اشتغال ایجاد خواهد شد. اجرای طرح فولاد اردستان که آخرین مراحل خود را می‌گذراند از سال ١٣٨٧ آغاز شده و ورود آن به چرخه اقتصاد کشورمان می‌تواند تاثیر مثبتی در توسعه صنعتی و ایجاد اشتغال در استان اصفهان داشته باشد.


اعلام اولویت‌های جدید اعزام به عمره مفرده بانک ملت

حسب اعلام سازمان حج و زیارت اعزام متقاضیان سفر عمره مفرده (موسم عمره94-93) از اواخر آبان سال جاری برای عمره‌گزاران (اولویت‌های اعلام‌شده از سوی سازمان حج و زیارت) آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی بانک ملت، ثبت‌نام‌کنندگان برای آگاهی از قرعه‌کشی (اعلام اولویت ثبت‌نام) می‌توانند با مراجعه به سایت اینترنتی بانک ملت قسمت دسترسی سریع - اطلاع‌رسانی - اولویت‌های عمره مفرده به نشانی http://haj.bankmellat. ir/haj، ارسال پیامک حاوی شماره ثبت‌نام به شماره ۲۰۰۰۳۴ و مرکز ارتباط ملت به شماره تماس تهران ۱۵۵۶ و شهرستان ۰۲۱۸۲۴۸۸ از نتیجه این قرعه‌کشی اطلاع پیدا کنند.


تقدیر کانون وکلای البرز از مدیرعامل بانک پارسیان

کانون وکلای البرز به‌دلیل انتخاب نام دکتر کاتوزیان برای یکی از شعب بانک پارسیان از مدیران این بانک قدردانی کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک پارسیان، هما داوودی، رییس هیات‌مدیره کانون وکلای استان البرز، در همایش تجلیل از مشتریان ارزنده بانک پارسیان بااشاره به نامگذاری یکی از شعب بانک پارسیان به‌نام زنده‌یاد پروفسور امیرناصر کاتوزیان اظهار کرد: ابتدا باید از مدیریت بانک پارسیان به‌دلیل انتخاب نام زنده‌یاد پروفسور امیرناصر کاتوزیان برای یکی از شعب بانک پارسیان، به‌طور ویژه سپاسگزاری کنم. وی ادامه داد: زمانی که چنین خبری شنیده شد، فکر کردیم که چگونه یک بانک یا یک مجموعه سرمایه‌گذاری نام یکی از شعب خود را به چنین شیوه‌یی نامگذاری کرده است؛ اما زمانی که مطلع شدیم دکتر دیواندری، دکترای مدیریت استراتژیک دارند، مشخص شد که استراتژی به‌معنای نگاه بلندمدت است و ایشان با این اقدام خود جامعه وکلا را خشنود کردند. رییس هیات‌مدیره کانون وکلای استان البرز تاکید کرد: بانک‌ها حافظ سرمایه‌گذاری‌ها و به فکر سرمایه مردم هستند، البته نام و تفکر دکتر کاتوزیان نیز جزو بزرگ‌ترین سرمایه‌های ملی ماست و تا زمانی که فکر و اسم ایشان در این مملکت وجود داشته باشد، ایشان بین مردم زنده هستند.


همکاری‌ بانک‌های اقتصادنوین و تجارت

با هدف افزایش کیفیت خدمات و گسترش سطح همکاری‌های فی‌مابین بانک‌های اقتصادنوین و تجارت تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

به گزارش روابط عمومی بانک اقتصادنوین، این تفاهمنامه طی مراسمی به امضای حسن معتمدی مدیرعامل بانک اقتصادنوین و محمد مقدم مدیرعامل بانک تجارت رسید.

تفاهمنامه همکاری بانک اقتصادنوین و بانک تجارت ارایه خدمات مشترک بانکی را شامل می‌شود که مشارکت در اعطای تسهیلات در پروژه‌ها و طرح‌ها به‌صورت سندیکایی و در چارچوب دستورالعمل اعطای تسهیلات سندیکایی صادره از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ازجمله آنها است. همچنین همکاری‌های شرکت‌های تابعه و استفاده متقابل از خدمات شرکت‌های یکدیگر، سرمایه‌گذاری ریالی متقابل توسط یکی از بانک‌ها یا شرکت‌های تابعه آنها در طرح‌ها و پروژه‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت سودآور باتوجه به فاکتورهای نرخ موثر و ریسک مربوطه از دیگر موارد این تفاهمنامه است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر