کوتاه از سیاست

۱۳۹۳/۰۹/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۴۳۹

میزان بودجه دانشگاه‌ها هنوز مشخص نیست

محمدحسین امید، معاون اداری و مالی وزارت علوم، درخصوص ابلاغ بودجه به 10 دانشگاه برتر، گفت: بودجه 10 دانشگاه برتر در قانون بودجه 1393 دیده شده، اما تخصیص آن هنوز ابلاغ نشده و به محض ابلاغ آن را بین دانشگاه‌های کشور توزیع می‌کنیم، اما هنوز ابلاغ نشده و میزان آن مشخص نیست. معاون اداری و مالی وزارت علوم تاکید کرد: پس از یک‌سال تلاش در کارگروه مورد نظر، مدل بودجه دانشگاه‌ها در قانون بودجه سال 94 براساس معیار و مدل سرانه در نظر گرفته شده است. مدل بودجه سرانه براساس معیارهایی چون تعداد عضو هیات‌علمی، تعداد دانشجو و فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه‌هاست که مدلی عملکردی است و توزیع اعتبار بودجه دانشگاه‌ها براساس عملکرد دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد.


لزوم همراه داشتن محرم برای زنان جوان در عمره

ناصر خدرنژاد، معاون سازمان حج گفت: زنان تنهای زیر 45سال حتما باید با محارم خود به عمره مفرده اعزام شوند و این موضوع از سوی مقامات عربستان اعلام شده است. وی با اشاره به اینکه قانون ممنوعیت ورود زنان زیر 45سال تنها به عربستان برای تمامی کشورهاست، گفت: در تلاش هستیم دستورالعملی برای اعزام این افراد به کاروان‌ها ابلاغ کنیم تا آنها بتوانند به عمره مفرده اعزام شوند. چنانچه محارم آنها فیش داشته باشند اما از اولویت اعزام برخوردار نباشند، سازمان حج و زیارت شرایط لازم را برای اعزام آنها فراهم خواهد کرد و این‌گونه زنان زیر 45سال تنها، می‌توانند به عمره بروند.


سرنوشت نامعلوم «دانایی‌فر»

پس از گذشت ۳۱۳ روز از گروگانگیری گروه جیش‌العدل همچنان وضعیت جمشید دانایی‌فر نامعلوم است و هیچ عکس و فیلم جدیدی از این گروهبان ایرانی از سوی گروگانگیرها منتشر نشده است. عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در مورد وضعیت نامشخص این پرونده به مهر گفت: همچنان درحال پیگیری هستیم. محمد آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی در این باره توضیح داد پرونده جمشید دانایی‌فر همچنان در این کمیسیون باز است. البته تفاهمنامه‌یی هم با ارتش پاکستان منعقد شده تا اگر گروه‌های تروریستی علیه ایران اقدام کردند بتوانیم نیروهای ضربتی را برای سرکوبی آنها وارد خاک پاکستان کنیم. در این خصوص هم درحال پیگیری هستیم.


پیگیر کم‌آبی هستیم

علی لاریجانی، رییس مجلس در سفر یک روزه به یزد گفت: در این سفر با استاندار، نمایندگان استان و مدیران کل جلسه‌یی در رابطه با مسایل توسعه یزد برگزار خواهد شد. وی در مورد برنامه‌های مجلس برای رفع مشکلات آبی یزد نیز گفت: جلساتی در رابطه با رفع مشکلات کم‌آبی چند استان در مجلس برگزار و در همین ارتباط شورای عالی آب نیز برای پیگیری این موضوع تشکیل شده است. وزیر نیرو نیز طرحی برای طرح مشکلات مطرح کردند که درحال پیگیری آن هستیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر